کد خبر 8121
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹

۲ کلاهبردار آهن آلات در سمنان دستگیر شدند

۲ کلاهبردار آهن آلات در سمنان دستگیر شدند

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان از کشف کلاهبرداری در زمینه باربری در یکی از باسکول‌های شهرستان سمنان و دستگیری ۲ متهم در این رابطه خبر داد.

به گزارش آهن نیوز؛ محمود گیلانی، رئیس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: در پی وصول اخباری از طرف منابع و مخبران مبنی بر اینکه تخلفاتی در حوزه باربری برخی کالاها در شهر انجام و افرادی با سوءنیت به کلاهبرداری اقدام و بارهای ارسالی را جابه‌جا کرده یا از میزان بار می‌کاهند، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی‌های بیشتر پلیس مشخص شد افرادی با ثبت آگهی در سایت دیوار و شیپور برای فروش آهن‌آلات و میلگرد اقدام می‌کنند و پس از وصول بار به مقصد، میزان بار و وزن باسکول متفاوت بوده و این موضوع شکایت تعدادی از شهروندان را به همراه داشته است.

این مقام انتظامی گفت: کارآگاهان تحقیقات تخصصی خود را در زمینه اینکه چرا وزن بار سفارشات شهروندان در مبدأ و مقصد یکی نیست، را آغاز کردند و سرانجام با بررسی همه جوانب، اقدامات هوشمندانه پلیس و تحت نظر قرار دادن یک محموله بار از محل بارگیری تا مقصد ترددهای مشکوکی در باسکول ثبت میزان بار مشاهده شد.

گیلانی با بیان اینکه کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری به وجود تبانی بین فروشنده و متصدی باسکول برای دستکاری در وزن ثبت‌شده بار خودروها افزود: یا تحقیقات و بازجویی‌هایی که از مالک باسکول و متصدی نوبت شبانه آن به عمل آمد، مشخص شد متصدی باسکول در تبانی با فروشنده بار میزان ثبت‌شده را دستکاری کرده و به‌عنوان مثال، به جای ثبت ۱۴ تن میزان بار را ۲۴ تن ثبت کرده بود.

 رئیس پلیس آگاهی استان سمنان با اشاره به دستگیری ۲ نفر متهم در این ارتباط بیان کرد: خوشبختانه با اقدامات پیش‌دستانه پلیس آگاهی استان در این رابطه، ۱۴۰ میلیون ریال کلاهبرداری صورت گرفت که همین میزان مبلغ توسط فروشنده به حساب صاحب باسکول عودت داده شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 8121

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =