کد خبر 8523
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالای ایران گزارش می‌دهد:

افزایش نرخ ۱۵/۵ درصدی نرخ معامله آهن اسفنجی در تالار صنعتی

افزایش نرخ ۱۵/۵ درصدی نرخ معامله آهن اسفنجی در تالار صنعتی

در جریان معاملات آهن اسفنجی در تالار صنعتی امروز که از سمت هفت شرکت عرضه شده بود در نهایت تمامی حجم عرضه شده با میزان تقاضای ۱۶۹ هزار تنی و با میانگین نرخ معامله ۱۲۶ هزار و ۳۶۱ ریال به فروش رفت که نسبت به نرخ پایه عرضه، ۱۵/۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز عرضه آهن اسفنجی در تالار صنعتی با کاهش حجم ۱۴ درصدی، میزبان ۸۹ هزار تن به نرخ پایه ۱۰ هزار و ۹۳۵ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده بود که نسبت به هفته قبل کاهش قیمت ۲ درصدی داشت.

در جریان معاملات این محصول که از سمت هفت شرکت عرضه شده بود در نهایت تمامی حجم عرضه شده با میزان تقاضای ۱۶۹ هزار تنی و با میانگین نرخ معامله ۱۲۶ هزار و ۳۶۱ ریال به فروش رفت که نسبت به نرخ پایه عرضه، ۱۵/۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. 

نمودار زیر جزئیات معاملات این محصول را از طرف شرکت‌های عرضه کننده نشان می‌دهد که رقابت بالا برای خرید این محصولات درصد نرخ تغییر متفاوتی برای شرکت‌های مختلف باعث شدطوری که بررسی این تغییرات نشان می‌دهد کمترین نرخ مربوط به مجتمع معدنی و صنعتی آهن و فولاد بافق با میزان ۷/۱۸ درصد بود که نرخ آن را با قیمت ۱۱۷ هزار و ۲۰۱ ریال به پایان رساند و بیشترین تغییر نرخ به مقدار ۱۹/۳۹ درصد مربوط به عرضه‌های شرکت پارس فولاد سبزوار بود که قیمت پایانی معاملاتی را به ۱۳۰ هزار و ۵۵۷ ریال رساند. 

افزایش نرخ ۱۵/۵ درصدی نرخ معامله آهن اسفنجی در تالار صنعتی

در این میان رقابت ۱۷/۶۷ درصدی برای خرید آهن اسفنجی فولاد غدیر نی‌ریز شکل گرفت طوری که عرضه ۱۵۰۰۰ تنی اهن اسفنجی این واحد که به‌صورت نقدی برای تحویل ۱۶ آذر بود با میزان تقاضای ۳۳ هزار و ۸۰۰ تنی روبرو و معاملات در قیمت میانگین ۱۲ هزار و ۸۶۷ تومان به ازای هر کیلو (۱۷.۷ درصد بالاتر از قیمت پایه) انجام شد. بیشترین تقاضا نیز طبق نمودار ارائه شده در تصویر فوق برای محصولات این شرکت ثبت شد.

قیمت میانگین پیشین محصول این شرکت در بورس کالا ۱۱ هزار و ۹۳۱ تومان بود و امروز قیمت آهن اسفنجی این شرکت نسبت به هفته گذشته ۹۳۶ تومان به ازای هر کیلو معادل ۷.۸ درصد افزایش یافت.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 8523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =