کد خبر 8684
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد:

معاملات امروز آهن اسفنجی تایید می‌شود؟/ معامله هزار تا ۳ هزار تومانی بالاتر از نرخ پایه

معاملات امروز آهن اسفنجی تایید می‌شود؟/ معامله هزار تا ۳ هزار تومانی بالاتر از نرخ پایه

در جریان معاملات این کالای اساسی صنعت فولاد با توجه به محدودیت عرضه آن در چند هفته اخیر، رقابت بالایی برای خرید در گرفته و میانگین نرخ‌های معاملاتی بین ۱۰ تا ۲۸ درصد بالاتر از نرخ پایه، به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق روال هر هفته، تالار صنعتی بورس کالا امروز نیز میزبان عرضه تن آهن اسفنجی از طرف کارخانه‌های مختلف به حجم ۱۰۲ هزار تن با نرخ پایه ۱۱ هزار و ۱۹۵ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده بود که به طور کامل با میزان تقاضای ۱۸۴ هزار و ۸۵۰ تن، معادل ۱/۸۱ برابر حجم عرضه، به فروش رفت.

در جریان معاملات این کالای اساسی صنعت فولاد با توجه به محدودیت عرضه آن در چند هفته اخیر، رقابت بالایی برای خرید در گرفته و میانگین نرخ‌های معاملاتی بین ۱۰ تا ۲۸ درصد بالاتر از نرخ پایه عرضه شده معامله شد. به طوری که میانگین قیمت معاملات در انتهای بازار ۱۳ هزار و ۳۷۵ تومان ثبت شد که نسبته نرخ معامله شده هفته قبل ۹۳۸ تومان معادل ۷/۴۲ درصد افزایش دارد.

در این میان درصد رقابت میانگین معاملات با قیمت ۱۳ هزار و ۵۷۳ تومان نسبت به قیمت پایه به مبلغ ۱۱ هزار و ۱۹۵ تومان ۲ هزار و ۳۷۷ تومان برابر با ۲۱/۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

نمودار زیر جزئیات معاملات این کالا برای کارخانه‌های مختلف با میزان عرضه و تقاضا و نرخ معامله شده نشان می‌دهد: طبق این تصویر بیشترین حجم عرضه شده و تقاضا برای مجتمع توسه آهن و فولاد گل گهر با میزان عرضه ۲۰ هزار تن و تقاضای ۴۴ هزار و ۷۰۰ تن بود که با ۱۸ درصد تغییر نرخ نسبت به قیمت پایه به مبلغ ۱۳ هزار و ۲۱۵ تومان به فروش رفت.

بالاترین قیمت معامله شده اهن اسفنجی هم امروز برای محصول عرضه شده توسط پارس فولاد سبزوار به مبلغ ۱۴ هزار و ۲۳۳ تومان است که ۲۷/۱۳ درصد بالاتر از نرخ پایه است. پایین‌ترین قیمت هم که حدود ۱۰ درصد بالاتر از نرخ پایه به فروش رفت برای محصول آهن و فولاد ارفع، به مبلغ ۱۲ هزار و ۳۱۴ تومان به فروش رفت.

با این درصدهای بالای تغییر نرخ، خریداران منتظر تایید معاملات از طرف کمیته بورس کالا هستند.

معاملات امروز آهن اسفنجی تایید می‌شود؟/ معامله هزار تا 3 هزار تومانی بالاتر از نرخ پایه


انتهای خبر/ ف 

کد خبر 8684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =