کد خبر 8788
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹

فولاد اکسین رکورد صادرات را شکست

فولاد اکسین رکورد صادرات را شکست

رییس هیات مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: با اقدامات انجام شده میزان صادرات این شرکت در سال گذشته ۴۵ درصد رشد داشت که رکورد تازه ای در حوزه فعالیت های تجاری فولاد اکسین محسوب می شود.

به گزارش آهن نیوز؛ مصطفی اسکندری روز سه شنبه در نشست میز تخصصی صادرات فولاد خوزستان در محل شرکت فولاد اکسین بیان کرد: ۵۳ هزار و ۵۷۸ تن محصولات فولادی در ۹ ماهه امسال از این شرکت صادر شد.

وی هدفگذاری صادرات محصولات این شرکت تا پایان سال جاری را ۷۳ هزار تن عنوان کرد و افزود: علاوه بر عراق، ۱۹ کشور جهان از قاره های مختلف، مقصد محصولات صادراتی فولاد اکسین خوزستان هستند.

اسکندری با اشاره به علت افزایش صادرات محصولات فولادی در سال گذشته ادامه داد: افزایش حجم صادرات و صعود قیمت جهانی محصولات فولادی زمینه ساز بالا بردن صادرات محصولات تولیدی فولاد اکسین شد.

رییس هیات مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان اظهار کرد: متاسفانه امسال قیمت جهانی محصولات فولادی کاهش یافته و قطعا ارزش صادرات این شرکت نیز نزول خواهد یافت.

وی تامین منابع ارزی کشور، گسترش صادرات در سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا و تداوم صادرات ورق‌های فولادی را از جمله دستاوردهای مهم این شرکت خواند.

اسکندری در ادامه با اشاره به چالش‌های این شرکت در امر صادرات افزود: مواردی همچون سیاست‌های بانک مرکزی برای تثبیت نرخ ارز، رکود شدید قیمت محصولات فولادی، دریافت عوارض از شرکت‌های فولادی و نبود زیر ساخت صادرات در بندر امام خمینی (ره) مشکلاتی را در مسیر صادرات ایجاد کرده است.

رییس هیات مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان اظهار کرد: متاسفانه در بندر امام (ره) زیر ساخت های مورد نیاز برای صادرات محصولات فولادی تکمیل نشده است.

تشکیل انجمن صادرکنندگان فولاد در خوزستان

دبیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: در اتاق بازرگانی ایران با تشکیل انجمن صادرکنندگان فولاد خوزستان موافقت شده که می تواند در زمینه تولید و صادرات محصولات فولادی استان تاثیرگذار باشد.

کامران مالکیان ادامه داد: از تمامی شرکت‌های فولادی فعال در استان درخواست می‌شود در این انجمن مهم عضو شوند و برای افزایش صادرات محصولات فولادی از استان هم‌افزایی و مشارکت داشته باشند.

وی گفت: این انجمن برای آغاز فعالیت باید ۱۵ عضو داشته و مهم‌ترین هدف تشکیل آن تسهیل و ایجاد راهکار برای افزایش صادرات فولاد است.

انتهای پیام/

کد خبر 8788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =