کد خبر 892
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴

بزرگترین پردیس معدنی در خراسان راه‌اندازی شد

بزرگترین پردیس معدنی در خراسان راه‌اندازی شد

رییس پارک علم و فناوری خراسان بیان کرد: مرکز پردیس صنایع معدنی بستری کارا با هدف ترویج و گسترش شرکت‌های های فناور و دانش محور و همچنین تسهیل کننده فعالیت پژوهش‌های علمی است.

به گزارش آهن‌نیوز، مسعود میرزائی شهرابی رییس پارک علم و فناوری خراسان گفت: رسالت پارک علم و فناوری خراسان در حال حاضر توجه ویژه به فناوری در حوزه هایی است که در استان دارای اولویت بوده و تاکنون مغفول واقع شده است. یکی از این حوزه ها صنایع معدنی و فولادی است.

وی در ادامه افزود: به این دلیل نخستین و بزرگترین پردیس صنایع معدنی شرق کشور در شهرستان خواف راه اندازی می‌شود و با وجود ظرفیت‌های بالقوه موجود در شهرستان خواف، لزوم راه‌اندازی پردیس فناوری بیش از پیش احساس می‌شود.

رییس پارک علم و فناوری خراسان ادامه داد: بدین منظور با توجه به پیش‌نیاز استان به‌عنوان قطب صنایع معدنی کشور در راه تحقیق و پژو هش عناصر ارزشمند معدنی گام خواهیم برداشت و این کمبود نیز احساس می شود که رشته های دانشگاهی با گرایش معدن نیز در استان اضافه شود .

وی همچنین تصریح کرد: در این پروژه عظیم با حفظ تمامیت ارضی منطقه و دیدگاه جامع محیط زیستی، ایجاد اشتغال پایدار و همچنین مسئولیت اجتماعی فردی نیز در این منطقه مدنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =