کد خبر 8973
۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

افت حدود هزار تومانیِ نرخ معاملات آهن اسفنجی در بازار امروز

افت حدود هزار تومانیِ نرخ معاملات آهن اسفنجی در بازار امروز

در جریان معاملات امروزِ آهن اسفنجی میانگین نرخ پایانی معاملات نسبت به نرخ پایه حدود ۱۱/۸ درصد افزایش داشت و به قیمت ۱۲ هزار و ۶۴۲ تومان به معامله شد، اما نسبت هفته گذشته با حدود ۹۹۰ تومان معادل ۷/۲۶ درصد کاهش همراه بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، در جریان عرضه‌های امروز آهن اسفنجی در بورس کالا، طبق روال هر هفته، تالار صنعتی بورس کالا امروز میزبان ۹۴ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۱ هزار و ۳۰۲ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده بود که نسبت به هفته قبل کاهش قیمت جزئی ۴۰ تومانی و افزایش حجم ۲۵/۵ درصدی داشت و تعداد شرکت‌های عرضه‌کننده از ۵ شرکت در هفته قبل به ۷ شرکت افزایش یافت.

در پایان معاملات امروز، این حجم عرضه شده با میزان تقاضای ۱۲۶ هزار و ۵۰ تنی معدل ۱/۳۴ برابر حجم عرضه به فروش رفت.

همچنین در جریان معاملات این محصول طبق روال چند هفته گذشته با رقابت درگرفته برای آن، میانگین نرخ پایانی معاملات نسبت به نرخ پایه حدود ۱۱/۸ درصد افزایش داشت و به قیمت ۱۲ هزار و ۶۴۲ تومان به معامله شد.

این مبلغ نسبت به میانگین نرخ پایانی هفته گذشته با حدود ۹۹۰ تومان معادل ۷/۲۶ درصد کاهش همراه بود. تصویر زیر جزئیات آمار معاملات محصول آهن اسفنجی عرضه شده توسط ۷ شرکت تولیدکننده این محصول در کشور را نشن می‌دهد:

افت حدود هزار تومانیِ نرخ معاملات آهن اسفنجی در بازار امروز

به توجه به نمودار فوق، میزان درصد تغییر نرخ برای این محصول بین ۱/۰۱ درصد تا ۲۰/۱۵ نسبت به نرخ پایه است. بدین ترتیب پایین‌ترین نرخ معامله شده این محصول ۱۱ هزار و ۴۱۶ تومان مربوط به توسعه آهن و فولاد گل‌گهر به و بالاترین قیمت ۱۳ هزار و ۵۸۰ تومان مربوط به فولاد غدیر ایرانیان با کمترین میزان عرضه (۵ هزار تن) ثبت شد.

بیشترین حجم عرضه شده آهن اسفنجی نیز امروز به مقدار ۲۵ هزار تن مربوط به توسعه آهن و فولاد گل‌گهر بود که البته با اعلام بورس کالا به دلیل نقص در سیستم معاملاتی بروز شده در بورس کالا، به دلیل توقف معاملات در تالار صنعتی برای دقایقی، در معاملات آهن اسفنجی گل‌گهر برخی از کارگزاری‌ها نتوانستند قیمت مشتریان را به دلیل این نقص سیستمی رد کنند و عرضه آن دوباره در آخر تالار انجام شد و با بالاترین میزان تقاضا و کمترین رقابت قیمتی به فروش رفت. 

انتهای خبر/ ف

کد خبر 8973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =