کد خبر 9002
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶

گزارش آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا:

رقابت بر سر ورق گرمِ فولاد گیلان، باعث ۳۰ درصد افزایش نرخ شد

رقابت بر سر ورق گرمِ فولاد گیلان، باعث ۳۰ درصد افزایش نرخ شد

در انتهای معاملات امروز که با تاخیر ۳ ساعته نیز شروع شد با حذف کامل سنگ آهن دانه‌بندی و ۴۸/۵ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۷۸۵ هزار و ۳۴۷ تن با میزان تقاضای کمتر از ۵۰ درصد میزان معامله شده به مقدار ۳۱۸ هزار و ۳۲۸ تن به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز ۱۲ دی ۱۴۰۲، در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالای ایران، ۳۵ هزار و ۸۴۷ تن انواع ورق گالانیزه G، ورق سرد B و ورق گرم B و همچنین یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۵۰۰ تن انواع سنگ آهن دانه‌بندی، کلوخه، کنسانتره و گندله و در مجموع یک میلیون و ۵۲۵ هزار و ۳۴۷ تن عرضه شد. 

در انتهای معاملات امروز که با ۳ ساعت تاخیر نسبت به روال عادی شروع شد با حذف کامل سنگ آهن دانه‌بندی و حذف ۴۸/۵ درصد، حجمی به مقدار ۷۸۵ هزار و ۳۴۷ تن با میزان تقاضای کمتر از ۵۰ درصد میزان معامله شده به مقدار ۳۱۸ هزار و ۳۲۸ تن به فروش رفت. 

در میان معاملات امروز عرضه ورق گرم B به حجم ۴ هزار و ۳۴۷ تن توسط فولاد گیلان به صورت تسویه نقدی برای تاریخ تحویل ۲۰ دی موجود بود که در انتهای معاملات با رقابت درگرفته برای آن نرخ این محصول با رشد ۲۹/۵ درصدی معادل حدود ۶ هزار و ۸۰۰ تومان نسبت به نرخ پایه به قیمت ۲۹ هزار و ۷۰۹ تومان به فروش رفت.

مابقی محصولات عرضه شده امروز بدون رقابت خاصی با میزان تقاضای پایین‌تر از میزان معامله شده تقریبا بر اساس نرخ پایه به فروش رفت.

تصویر زیر جزئیات معاملات امروز را به همراه نوسان عرضه و قیمت نسبت به نرخ پایه نشان می‌دهد:

رقابت بر سر ورق گرمِ فولاد گیلان، باعث ۳۰ درصد افزایش نرخ شد

کد خبر 9002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =