کد خبر 9045
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶

گام‌های بزرگ عراق در جهت رونق بازار فولاد

گام‌های بزرگ عراق در جهت رونق بازار فولاد

توسعه بندر الفاو و همچنین چندین پروژه دیگر در جنوب عراق فاکتورهای کلیدی مدرنیزاسیون عراق شناخته می‌شوند چرا که عراق را در مرکز تجارت جهانی کالا و نفت قرار می‌دهد و رونق صنعت فولاد عراق را هم در پی خواهد داشت.  

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، سرمایه‌گذاران بین‌المللی زیادی برای توسعه جنوب عراق که در واقع مهمترین پایگاه اقتصادی و تشکیل‌دهنده بیش از ۹۰ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است دست خود را بالا برده و حالا به نظر می‌رسد که اندک اندک این پروژه‌های بزرگ بعد از سال‌ها توقف و تأخیر به مرحله‌ی تکمیل و بهره‌برداری برسند.

یکی از مهمترین پروژه‌ها که البته اهمیت فوق‌العاده‌ای نه فقط در منطقه بلکه در جهان نیز دارد پروژه توسعه بندر الفاو عراق است که علیرغم تردید برخی از فعالان بازار فولاد در مورد زمان‌بندی نامشخص کلیه پروژه‌های بلندپروازانه عراق، اعلام شده، ساخت بندر فاو که از سال ۲۰۱۰ شروع شده، متوقف نشده است.

علاوه بر این، دو اسکله کلیدی آن در کنار ساختمان تاسیسات بندر وجاده التنمیه که عراق را به مرز ترکیه متصل خواهد نمود قرار است در سال آینده به بهره‌برداری برسند.

پیمانکار این پروژه شرکت مهندسی و ساختمان دوو کره جنوبی و ارزش قرارداد آن ۷. ۲ میلیارد دلار است.

به هر حال توسعه بندر الفاو و همچنین چندین پروژه دیگر در جنوب عراق فاکتورهای کلیدی مدرنیزاسیون عراق شناخته می‌شوند چرا که عراق را در مرکز تجارت جهانی کالا و نفت قرار می‌دهد.

ساخت شبکه ریلی پیشرفته و جاده‌ای باعث اتصال عراق به سوریه و بنادر ترکیه در جنوب و از آنجا به اروپا خواهد شد و به این ترتیب چین و هندوستان می‌توانند از این طریق راه خود را برای انتقال کالا به اروپا هموار کنند.

کل پروژه توسعه بندر الفاو به همراه شبکه‌های ارتباطی و کانال اتصالی به بندر ام القصر قرار است تا سال ۲۰۳۸ تکمیل شود. پروژه‌های بصره عراق فقط شامل بندر الفاو نمی‌شود بلکه جزیره مصنوعی صادرات نفت و پروژه‌های بزرگ آهن و فولاد را نیز شامل می‌شود.

گفتنی است پیشبرد این پروژه رونق صنعت فولاد عراق را هم در پی خواهد داشت.  

بندر فاو قرار است دارای ۹۹ لنگرگاه باشد که آن را به یکی از بزرگ‌ترین بنادر منطقه تبدیل می‌کند.

انتهای خبر/ ف
 

کد خبر 9045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =