کد خبر 9057
۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

معامله ۹۰ درصد محصولات فولادی/ رشد ۶ هزار تومانی نرخ معاملاتی ورق گرم

معامله ۹۰ درصد محصولات فولادی/ رشد ۶ هزار تومانی نرخ معاملاتی ورق گرم

در انتهای معاملات امروز محصولات زنجیره فولاد، با حذف ۱۰/۲ درصد از محصولات که مربوط به شمش بود، حجمی به میزان ۴۳۹ هزار و ۴۲۰ تن با میزان تقاضای ۴۳۸ هزار و ۵۴۵ تن به فروش رفت.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران، امروز ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲ قرار بود، از زنجیره فولاد عرضه ۴۸۹ هزار و ۶۶۵ تن مجصول شامل، شمش بلوم، ورق رنگی، گالوانیزه G و گرم HR عرضه شود که در انتهای معاملات با حذف ۱۰/۲ درصد از محصولات که مربوط به شمش بود، حجمی به میزان ۴۳۹ هزار و ۴۲۰ تن با میزان تقاضای ۴۳۸ هزار و ۵۴۵ تن به فروش رفت.
بدین ترتیب در جریان معاملات امروز از ۱۵۵ هزار و ۶۵ تن شمش عرضه شده با حذف ۲۷/۶ درصد حجمی بهمقدار ۱۳۱ هزار و ۴۰۰ تن به فروش رفت. میانگین نرخ این محصول در پایان معاملات تغییر چندانی نداشت و با ۰/۱ افت نسبت به نرخ پایه به قیمت ۱۸ هزار و ۴۶۰ تومان معامله شد. 

گفتنی است عرضه‌های شمش امروز، نسبت به هفته قبل بدون تغییر قیمت و با ۱۷.۱ درصد افزایش حجم همراه بود. همچنین پایین‌ترین نرخ معامله شده این محصول در معاملات امروز ۱۸ هزار تومان مربوط به فولاد زرند ایرانیان و بالاترین نرخ ۱۸ هزار و ۹۵۴ تومان مربوط به مجتمع معدنی و صنعتی چادر ملو است.

در معاملات امروز بورس کالا، عرضه ۱۰ هزار تن شمش بلوم فولاد خوزستان برای تحویل ۱۷ بهمن با تسویه نقدی و اعتباری با ال‌سی ۹۰ روزه با کارمزد ماهیانه ۲ درصد، با تقاضای اولیه ۲۹ هزار و ۶۰۰ تنی روبرو و معاملات در قیمت میانگین ۲۰ هزار و ۷۷ تومان به ازای هر کیلو (۸/۲ درصد بالاتر از قیمت پایه) انجام شد.
در میان ورق‌های معامله شده امروز، ورق رنگی و گالوانیزه G طبق اطلاعیه عرضه و براساس نرخ پایه با تقاضای نه چندان بالا به طور کامل فروخته شد. اما عرضه ۲۹۵ هزار و ۲۰ تن ورق گرم HR عرضه شده توسط فولاد مبارکه با تقاضای ۳۱۵ هزار و ۳۷۰ تنی روبرو شد و در پی رقابت ایجاد شده معاملات میانگین قیمت معاملاتی آن با ۲۵/۴ درصد افزایش نسبت به نرخ گایه به قیمت ۲۹ هزار و ۲۱۸ تومان به ازای هر کیلو انجام شد.

معامله ۹۰ درصد محصولات فولادی/ رشد ۶ هزار تومانی نرخ معاملاتی ورق گرم

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =