کد خبر 9118
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶

آهن‌نیوز از عرضه‌های بورس کالا گزارش می‌دهد:

۷۳ درصد میلگرد و شمش بدون مشتری ماند/ رقابتِ تیرآهن‌های اعتباری

۷۳ درصد میلگرد و شمش بدون مشتری ماند/ رقابتِ تیرآهن‌های اعتباری

در انتهای معاملات با حذف ۶۴.۸ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۸۴۵ هزار و ۳۸۸ تن با میزان تقاضای ۹۷۴ هزار و ۸۵۴ تنی که عمدتا مربوط به تیرآهن، گندله و آهن اسفنجی بود به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق جدیدترین اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۲۳ دی ۱۴۰۲ قرار بود دو میلیون و ۴۰۳ هزار و ۹۰۸ تن محصول شامل ۱۷۹ هزار و ۱۰۸ تن محصولات نورد فولادی، دو میلیون و ۱۲۵ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۹۹ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی معامله شود اما در انتهای معاملات با حذف کاملِ میلگرد ساده صنعتی، ورق سرد لوازم خانگی، ورق سرد خودرو و سنگ آهن دانه‌بندی، کلوخه و در مجموع ریزش ۶۴.۸ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۸۴۵ هزار و ۳۸۸ تن با میزان تقاضای ۹۷۴ هزار و ۸۵۴ تنی که عمدتا مربوط به تیرآهن، گندله و آهن اسفنجی بود به فروش رفت.

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، و شمش بلوم و آلیاژی، انواع ورق سرد لوازم خانگی، سرد خودرو، گالوانیزه خودرو و ورق گرم بود که در انتهای معاملات با حذف کامل سبد میلگرد ساده صنعتی، ورق سرد لوازم خانگی، ورق سرد خودرو و در مجموع حذف ۵۵/۶ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۷۶ هزار و ۳۸۸ تن با میزان تقاضای ۵۴ هزار و ۹۵۴ تن به فروش رفت.

در این میان تیرآهن با حجم معامله شده به مقدار ۳ هزار و ۸۴۵ تن و قیمت پایه ۲۶ هزار و ۴۸۱ تومان نسبت به اطلاعیه ۵۶/۶ درصد کاهش در حجم و ۱/۶ درصد افزایش در قیمت را نشان می‌دهد. کم‌ترین نرخ معامله شده برای این محصول در عرضه‌های امروز ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان برای تیرآهن طول کوتاه ۳۰ و بیشترین قیمت ۴۴ هزار تومان برای تیرآهن بال پهن ۲۰ است.

لازم به ذکر است تمامی تیرآهن‌های معامله شده امروز مربوط به عرضه‌های اعتباری شرکت ذوب آهن اصفهان بود.

همچنین طبق روال هر هفته، تالار صنعتی بورس کالا امروز، میزبان ۹۹ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۱ هزار و ۲۶۳ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده بود. این حجم نسبت به هفته قبل ۳۹/۴ درصد افزایش داشته است. 

همچنین نرخ پایه معاملاتی این محصول نسبت به هفته قبل کاهش قیمت هزار و ۴۴۰ معادل ۱۰ تومانی داشت. اما در پایان معاملات امروز علیرغم افزایش عرضه نسبت به هفته‌های اخیر رقابت برای محصولات برخی شرکت‌ها بالا بود طوری که با رقابت درگرفته برای این محصول ۱۲۴ هزار و ۹۰۰ تن تقاضا برای آن ثبت شد که در نهایت میانگین نرخ پایان معاملات با ۸ درصد افزایش نسبت به نرخ پایه به مبلغ ۱۲ هزار و ۲۷۶ تومان معامله شد.

در تالار صنعتی و حراج باز همچنین و میلیون و ۱۲۵ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی شامل سنگ آهن دانه‌بندی، کلوخه، گندله و کنسانتره سنگ آهن موجود بود که در انتهای معاملات با حذف کاملِ سنگ آهن دانه‌بندی و کلوخه و ریزش ۶۸/۴ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۶۷۰ هزار تن با میزان تقاضای ۷۹۵ هزار تن به فروش رفت.

تصویر زیر جزئیات معاملات امروز را نسبت به اطلاعیه ابتدای صبح نشان می‌دهد.

۷۳ درصد میلگرد و شمش بدون مشتری ماند/ رقابتِ تیرآهن‌های اعتباری

انتهای خبر/ف

کد خبر 9118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =