کد خبر 9157
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲

افزایش قیمت کاذب در مقاطع فولادی

افزایش قیمت کاذب در مقاطع فولادی

تعیین قیمت مقاطع فولادی بر حسب نرخ پایانی شمشِ اعتباری در عرضه روز دوشنبه، باعث افزایش قیمت کاذب در مقاطعی مانند میلگرد شده که احتمالا با حداقل تقاضا در عرضه‌های امروز مواجه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه امروز میلگرد با ۲۹۹ هزار و ۹۸۶ تن، افزایش حجم ۱۴.۳ درصدی نسبت به هفته قبل دارد.

میانگین نرخ پایه عرضه این محصول ۲۱ هزار و ۳۸ تومان یا حدود ۲۲ هزار و ۹۳۱ تومان به اضافه ارزش افزوده و تقریبا ۲۳۵ تومان بالاتر از میانگین نرخ پایه عرضه هفته گذشته (۲۰ هزار و ۸۰۵ تومان) بر روی سایت بورس کالا قرار گرفته است. پایین‌ترین قیمت عرضه شده این محصول ۱۹ هزار تومان و بیشترین قیمت ۲۱ هزار و ۵۵۴ تومان است.

افزایش فاصله بین نرخ میلگرد و شمش در این روزها و پیشنهادات کف بازاری نرخ میلگرد؛ گواه حباب میلگرد در بورس کالا بوده و به نظر عرضه‌های امروز در تالار صنعتی بی‌ثمر است. چرا که قیمت پایه محصول نهایی بورس کالا این هفته تماما روی نرخ شمش اعتباری و با نرخ کاذب به قیمت ۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان به ازای هر کیلو بسته شد.
کف نرخ میلگرد آجدار در بورس کالا؛ حول ۲۳،۰۰۰ تومان به تضتفه ارزش افزوده قیمت‌گذاری شده که حداقل حول کیلویی ۴۰۰ تا ۱،۲۰۰ تومان دارای حباب متاثر از معاملات غیرواقعی شمش اعتباری روز دوشنبه ۲۵ دی است.
با توجه به اینکه حقایق کف بازار و معاملات نقدی تعیین کننده روند واقعی بازار بوده و عمدتا پایین‌تر از نرخ عرضه بورس کالا شنیده می‌شوند؛ به احتمال زیاد امروز عرضه نزدیک به ۳۰۰ هزار تنی میلگرد، البته به طور معمول به جز اعتباری‌ها و برخی برندهای پرتقاضا با حداقل تقاضا مواجه خواهد شد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =