کد خبر 9252
۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹

بورس کالا/ تقاضای دو برابری برای عرضه اعتباری تیرآهن

بورس کالا/ تقاضای دو برابری برای عرضه اعتباری تیرآهن

در انتهای معاملات امروز محصولات نوردی با ریزش ۳۵/۴ درصد از محصولات، حجمی به مقدار ۱۷۵ هزار و ۶۴۷ تن با میزان تقاضای نسبتا خوب به حجم ۲۶۷ هزار و ۱۰۰ تن که عمدتا مربوط به عرضه‌های اعتباری تیرآهن و میلگرد بود، به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز چهارم بهمن ۱۴۰۲ ۲۷۲ هزار و ۹۱ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، شمش و ورق گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شد. اما در انتهای معاملات با ریزش ۳۵/۴ درصد از محصولات، حجمی به مقدار ۱۷۵ هزار و ۶۴۷ تن با میزان تقاضای نسبتا خوب به حجم ۲۶۷ هزار و ۱۰۰ تن که عمدتا مربوط به عرضه‌های اعتباری تیرآهن و میلگرد بود، به فروش رفت.

تیرآهن
حجم عرضه شده: ۳۲ هزار و ۳۱۷ تن
میانگین نرخ پایه عرضه: ۲۲ هزار و ۷۳۸ تومان
حجم معامله شده: ۲۳ هزار و ۴۸۸ تن 
میانگین نرخ معامله شده: ۲۳ هزار و ۹۸۸ تومان

طبق آمار فوق، تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز با ریزش نزدیک ۲۳/۷ درصد نسبت به اطلاعیه عرضه که مربوط به عرضه‌های نقدی بود، حجمی به مقدار ۲۳ هزار و ۴۸۸ تن با میزان تقاضای حدود دو برابری به میزان ۴۳ هزار و ۷۰۸ تن، قیمت معاملات را بالابرده و میانگین قیمت معاملاتی با ۵/۴ درصد افزایش به قیمت ۲۳ هزار و ۹۸۸ تومان ثبت شد.

 گفتنی است در جریان معاملات امروز رقابت اکثرا بر عرضه‌های اعتباری تیرآهن عرضه شده از طرف ذوب آهن اصفهان بود. 

میلگرد:
حجم عرضه شده: ۲۰۲ هزار و ۵۷۴ تن
میانگین نرخ پایه عرضه: ۲۱ هزار و ۲۲۹ تومان
حجم معامله شده: ۱۲۶ هزار و ۵۹ تن
میانگین نرخ معامله شده: ۲۱ هزار و ۸۴۹ تومان

همچنین در جریان معاملات امروز میلگرد با بیش از ۳۷/۷ درصد ریزش نسبت به اطلاعیه عرضه، به حجم ۱۲۶ هزار و ۵۹ تن با میزان تقاضای نسبتا بالایی به میزان ۱۸۹ هزار و ۶۹۲ تن به فروش رفت. میانگین موزون نرخ پایانی این محصول ۲۱ هزار و ۸۴۹ تومان یا حدود ۲۳ هزار و ۸۱۶ تومان به اضافه ارزش افزوده و تقریبا ۸۰۰ تومان بالاتر از نرخ پایانی هفته گذشته (۲۱ هزار و ۸۱ تومان) بر روی سایت بورس کالا مورد معامله قرار گرفت. پایین‌ترین قیمت معامله شده این محصول ۲۰ هزار و ۶۸۵ تومان و بیشترین قیمت ۲۴ هزار و ۶۵ تومان است.

شمش بلوم
حجم عرضه شده:  ۲۰ هزار تن
میانگین نرخ پایه عرضه: ۱۸ هزار و ۵۵۶ تومان
حجم معامله شده: ۲۰ هزار تن
میانگین نرخ معامله شده: ۲۰ هزار و ۵۶۱ تومان

در جریان معاملات امروز عرضه مجدد ۲۰ هزار تن توسط شرکت چادرملو؛ حجم عرضه شده مجدد با تقاضای بالا به میزان ۳۲ هزار و ۵۰ تن روبه رو شد و نرخ معاملاتی آن با ۱۰/۸ درصد بالاتر از نرخ پایه به مبلغ ۲۰ هزار و ۵۶۱ هزار تومان ثبت شد. به عبارتی نرخ معاملاتی این محصول حدود ۲ هزار تومان بالاتر از نرخ پایه معامله شد.

ورق گرم
حجم عرضه شده: ۱۷ هزار و ۲۰۰ تن 
میانگین نرخ پایه عرضه: ۲۹ هزار و ۱۷ تومان
حجم معامله شده: ۶ هزار و ۱۰۰ تن 
میانگین نرخ معامله شده: ۲۹ هزار و ۷۹۱ تومان

در این میان معاملات ورق گرم که توسط ۴ شرکت به شرح آمار فوق عرضه شده بود، در انتهای معاملات فقط ۶ هزار و ۱۰۰ تن عرضه شده توسط فولاد اکسین خوزستان و تولیدی فولاد اصفهان به مرحله معامله رسید و با تقاضای پایین به مقدار هزار و ۶۵۰ تن با ۲/۶ درصد بالاتر از نرخ پایه به قیمت ۲۹ هزار و ۷۹۱ تومان به فروش رفت. 

تصویر زیر جزئیات عرضه محصولات مربوط زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نسبت به اطلاعیه عرضه نشان می‌دهد:

بورس کالا/ تقاضای دو برابری برای عرضه اعتباری تیرآهن

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =