کد خبر 9290
۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

۲۰ هزار ساختمان ناایمن سازه‌ای در تهران داریم

۲۰ هزار ساختمان ناایمن سازه‌ای در تهران داریم

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه باید ساختمان‌ها برای بیمه ملزم به اخذ تاییدیه آتش‌نشانی شوند، گفت: متاسفانه ۵۰ درصد ساختمان‌های دولتی و وزارتخانه‌های ما ناایمن هستند.

قدرت‌الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تاکید کرد: متاسفانه ۵۰ درصد ساختمان‌های دولتی و وزارتخانه‌های ما ناایمن هستند ولی برای بازدیدها ما را راه نمی‌دهند شرکت‌های بیمه می‌توانند در این مسیر کمک کنند چرا ساختمانی که تاییدیه آتش‌نشانی ندارد بیمه می‌شود. باید ساختمان‌ها برای بیمه ملزم به اخذ تاییدیه‌ آتش‌نشانی شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی با اشاره به این‌که ساختمان‌های ناایمن به ۷۵ ساختمان کاهش پیدا کرده است، اضافه کرد: در این حوزه کوتاه نمی‌آییم و در سال ۱۴۰۳ تعداد این ساختمان‌ها را به صفر می‌رسانیم و نمی‌گذاریم ساختمان ناایمن دیگری تولید شود این در حالی است که ۲۰ هزار ساختمان ناایمن سازه‌ای در تهران داریم. روزانه ۴۰۰ حادثه ناشی از سهل‌انگاری‌ها در تهران رخ می‌دهد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: وزیر بهداشت سال گذشته دستور داد که تمام مراکز درمانی تاییدیه آتش‌نشانی دریافت کنند که در همین مسیر از ۲۵۰۰ مراجعه ۱۸۰۰ مرکز بهداشتی تاییدیه آتش‌نشانی دریافت کرده‌اند. شهرک شهید بروجردی را خودمان رفتیم و ایمن‌سازی کردیم. شهرک شهید بهشتی را با ۸۰۰۰ واحد مسکونی وادار کرده‌ایم پس از ۳۰ سال ایمن‌سازی کنند. شهرک‌های دیگری همچون چیتگر، شهید محلاتی و ... نیز جلسه گذاشته‌ایم تا ایمن‌سازی را انجام دهند.

انتهای پیام/

کد خبر 9290

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =