کد خبر 9291
۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲

اقدامات جدید بانک مرکزی برای مدیریت تورم چیست؟

اقدامات جدید بانک مرکزی برای مدیریت تورم چیست؟

معاون اقتصادی بانک مرکزی: به منظور استمرار روند نزولی تورم تا پایان سال، اقدامات جدید بانک مرکزی در استفاده از ابزارهای سیاست پولی به زودی ابلاغ می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، محمد شیریجیان، معاون اقتصادی بانک مرکزی در رابطه با روند تورمدر کشور اعلام کرد: به منظور استمرار روند نزولی تورم تا پایان سال، اقدامات جدید بانک مرکزی در استفاده از ابزارهای سیاست پولی به زودی ابلاغ می‌شود.
وی در ادامه افزود: با اجرای سیاست‌های پولی فعلی، نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی از ۳۳.۱ درصد ابتدای امسال به حدود ۲۶ درصد بر اساس آخرین اطلاعات موجود کاهش یافته است؛ همچنین نرخ تورم تولید کننده (PPI) نیز با تحقق عدد ۰.۶ درصدی در دی ماه، میزان نقطه به نقطه این شاخص از ۴۰.۷ درصد ابتدای امسال با ۹.۵ درصد کاهش به ۳۱.۲ درصد در دهمین ماه سال رسیده است.
معاون اقتصادی بانک مرکزی همچنین بیان کرد: بانک مرکزی با تداوم سیاست‌های جاری و اتخاذ راهکارهای جدید متناسب با شرایط، با جدیت دستیابی به اهداف پیش بینی شده متغیرهای پولی را در راستای تحقق مهار تورم و کمک به رشد تولید دنبال می‌کند.

این درحالی است که طبق آخرین گزارش اعلامی مرکز آمار ایران، شاخص قیمت مصرف کننده خانوارهای کشور در دی امسال به عدد ٢٢٢,٧ رسیده که نسبت به ماه قبل، ٢.٦ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ٣٨.٥ درصد افزایش و در دوازده ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دورۀ مشابه سال قبل، ٤٣.٦ درصد افزایش داشته است.

اقدامات جدید بانک مرکزی برای مدیریت تورم چیست؟

اقدامات جدید بانک مرکزی برای مدیریت تورم چیست؟

انتهای خبر/ف

کد خبر 9291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =