کد خبر 9344
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

بورس کالا/ تداوم بازار گرمِ میلگرد در بورس کالا

بورس کالا/ تداوم بازار گرمِ میلگرد در بورس کالا

در انتهای معاملات امروز با ریزش ۳۲/۴ درصد از محصولات، حجمی به مقدار ۱۴۹ هزار و ۱۳۷ تن با میزان تقاضای نسبتا خوب به حجم ۲۰۲ هزار و ۸۸ تن که عمدتا مربوط به عرضه‌های اعتباری تیرآهن و میلگرد بود، به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ حجم ۲۲۰ هزار و ۸۳۴ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد و ورق گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شد. اما در انتهای معاملات با ریزش ۳۲/۴ درصد از محصولات، حجمی به مقدار ۱۴۹ هزار و ۱۳۷ تن با میزان تقاضای نسبتا خوب به حجم ۲۰۲ هزار و ۸۸ تن که عمدتا مربوط به عرضه‌های اعتباری تیرآهن و میلگرد بود، به فروش رفت.

تیرآهن
حجم عرضه شده: ۲۵ هزار و ۳۹۶ تن
میانگین نرخ پایه عرضه: ۲۳ هزار و ۲۱۰ تومان
حجم معامله شده: ۲۰ هزار و ۶۱۱ تن 
میانگین نرخ معامله شده: ۳۴ هزار و ۲۵۰ تومان

طبق آمار فوق، تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز با ریزش نزدیک ۱۸/۸ درصد نسبت به اطلاعیه عرضه که مربوط به عرضه‌های نقدی بود، حجمی به مقدار ۲۰ هزار و ۶۱۱ تن با میزان تقاضای حدود ۱/۵ برابری به میزان ۳۴ هزار و ۲۵۰ تن، قیمت معاملات را بالابرده و میانگین قیمت معاملاتی با ۲/۷ درصد افزایش به قیمت ۲۳ هزار و ۸۳۷ تومان ثبت شد.

 گفتنی است در جریان معاملات امروز رقابت اکثرا بر عرضه‌های اعتباری تیرآهن عرضه شده از طرف ذوب آهن اصفهان بود. 

بالاترین قیمت معامله شدهاین محصول ۲۵ هزار و ۷۵۴ تومان مربوط به تیرآهن ۱۲ ذوب آهن اصفهان و پایین ترین قیمت  معامله شده ۲۳ هزار و ۲۷۷ تومان است. 

میلگرد:
حجم عرضه شده: ۱۸۱ هزار و ۷۳۸ تن
میانگین نرخ پایه عرضه: ۲۲ هزار و ۲۸۰ تومان
حجم معامله شده: ۱۲۳ هزار و ۶۲۶ تن
میانگین نرخ معامله شده: ۲۲ هزار و ۵۹۵ تومان

همچنین در جریان معاملات امروز میلگرد با بیش از ۳۱/۹ درصد ریزش نسبت به اطلاعیه عرضه، به حجم ۱۲۳ هزار و ۶۲۶ تن با میزان تقاضای نسبتا بالایی به میزان ۱۶۶ هزار و ۳۸۸ تن به فروش رفت.

میانگین موزون نرخ پایانی این محصول ۲۲ هزار و ۵۹۵ تومان یا حدود ۲۴ هزار و ۶۳۰ تومان به اضافه ارزش افزوده و تقریبا ۷۴۶ تومان بالاتر از نرخ پایانی هفته گذشته (۲۱ هزار و ۸۴۹ تومان) بر روی سایت بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.

پایین‌ترین قیمت معامله شده این محصول ۱۹ هزار و ۳۵۰ تومان و بیشترین قیمت ۲۵ هزار و ۸۳۳ تومان است.

ورق گرم
حجم عرضه شده: ۱۳ هزار و ۷۰۰ تن 
میانگین نرخ پایه عرضه: ۲۹ هزار و ۳۵۷ تومان
حجم معامله شده: ۴ هزار و ۹۰۰ تن 
میانگین نرخ معامله شده: ۲۹ هزار و ۷۸۷ تومان

در این میان معاملات ورق گرم که توسط ۳ شرکت به شرح آمار فوق عرضه شده بود، در انتهای معاملات با حذف عرضه فولاد کاویان، فقط  ۴ هزار و ۹۰۰ تن عرضه شده توسط فولاد اکسین خوزستان و نورد و تولید قطعات فولادی به مرحله معامله رسید و با تقاضای پایین به مقدار هزار و ۴۵۰ تن با ۱/۴ درصد بالاتر از نرخ پایه به قیمت ۲۹ هزار و ۷۸۷ تومان به فروش رفت. 

تصویر زیر جزئیات عرضه محصولات مربوط زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نسبت به اطلاعیه عرضه نشان می‌دهد:

بورس کالا/ تداوم بازار گرمِ میلگرد در بورس کالا

انتهی خبر/ ف

کد خبر 9344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =