کد خبر 9608
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲

ثبت تقاضای بیش از 3 برابری برای تیرآهن

بورس کالا| رقابت بالا برای ورق سرد لوازم خانگی فولاد غرب آسیا

بورس کالا| رقابت بالا برای ورق سرد لوازم خانگی فولاد غرب آسیا

در انتهای معاملات امروز با حذف حدود ۵۶/۳ درصدی محصولات، حجمی به مقدار۶۷۷ هزار و ۲۷۵ تن با تقاضای نسبتا بالا به میزان ۸۶۱ هزار و ۷۷۷ تن که عمدتا مربوط به تیرآهن، محصولات سنگ آهنی و آهن اسفنجی بود به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق جدیدترین اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ قرار بود یک میلیون و ۵۵۰ هزار و ۱۱۳ تن محصول شامل ۱۷۸ هزار و ۶۱۳ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۵۰۰ تن محصولات سنگ آهنی , ۹۵ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی و حراج باز معامله شود اما در انتهای معاملات با حذف کاملِ میلگرد ساده صنعتی، ورق سرد خودرو و سنگ آهن دانه‌بندی و در مجموع ریزش حدود ۵۶/۳ درصدی محصولات، حجمی به مقدار۶۷۷ هزار و ۲۷۵ تن با تقاضای نسبتا بالا به میزان ۸۶۱ هزار و ۷۷۷ تن که عمدتا مربوط به تیرآهن، محصولات سنگ آهنی و آهن اسفنجی بود به فروش رفت.

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم و آلیاژی، ورق سرد خودرو؛ سرد لوازم خانگی و ورق گالوانیزه خودرو بود که در انتهای معاملات با حذف کامل سبد میلگرد ساده صنعتی، در مجموع حذف ۵۳ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۸۴ هزار و ۲۷۵ تن با میزان تقاضای ۴۷ هزار و ۲۷ تن به فروش رفت. آمار معاملات این محصولات به شرح زیراست:

تیرآهن
حجم عرضه شده: ۶ هزار و ۵۱۴ تن
نرخ پایه عرضه: ۳۰ هزار و ۳۵ تومان
حجم معامله شده: ۶ هزار و ۵۱۴ تن
میانگین نرخ معامله شده: ۳۱ هزار و ۱۴۰ تومان

در این میان تیرآهن با حجم عرضه و معامله شده به مقدار۶ هزار و ۵۱۴ تن و میانگین قیمت معامله ۳۱ هزار و ۱۴۰ تومان نسبت به اطلاعیه ۳/۶ درصد افزایش در قیمت را نشان می‌دهد که تمام حجم عرضه شده نیز معامله شد.

کم‌ترین نرخ معامله شده برای این محصول در عرضه‌های امروز ۲۳ هزار و ۳ تومان برای تیرآهن طول کوتاه ۲۴ تا ۳۰ و بیشترین قیمت ۵۲ هزار و ۵۷۰ تومان برای تیرآهن بال پهن ۲۶ است. 

لازم به ذکر است امروز تمامی محصولات معامله شده در بخش تیرآهن، مربوط به محصولات ذوب آهن اصفهان بود که تماما به صورت تسویه ۵۰ درصد اعتباری و ۵۰ درصد نقد عرضه شده بود.

میلگرد ساده صنعتی
حجم عرضه شده: ۵ هزار و ۳۸ تن
نرخ پایه عرضه: ۳۲ هزار و ۱۰۶ تومان
حجم معامله شده: حذف شد
میانگین نرخ معامله شده: ۰

میلگرد آلیاژی و کلاف
حجم عرضه شده: ۵ هزار و ۳۸ تن
نرخ پایه عرضه: ۳۱ هزار و ۸۱۹ تومان
حجم معامله شده: ۰
میانگین نرخ معامله شده: ۰

شمش بلوم
حجم عرضه شده: ۹۷ هزار و ۸۷۵ تن
نرخ پایه عرضه: ۲۴ هزار و ۶۰ تومان
حجم معامله شده: ۴۸ هزار و ۵۸۵ تن
میانگین نرخ معامله شده: ۲۱ هزار و ۱۳۱ تومان

ورق سرد خودرو
حجم عرضه شده: هزار و ۵۰۰ تن
نرخ پایه عرضه: ۳۶ هزار و ۷۶۷  تومان
حجم معامله شده: ۰
میانگین نرخ معامله شده: ۰

ورق سرد لوازم خانگی
حجم عرضه شده: ۳۰۰ تن
نرخ پایه عرضه: ۳۶ هزار و ۷۶۷ تومان
حجم معامله شده: ۳۰۰ تن
میانگین نرخ معامله شده: ۳۹ هزار و ۹۱۰ تومان

همانطور که از آمار فوق نیز مشخص است معامله ورق سرد لوازم خانکی عرضه شده توسط فولاد غرب آسیا به صورت تسویه ۵۰ درصد نقدی و ۵۰ درصد اعتباری امروز با رقابت بالای و تقاضا به میزان ۵۰۰ تن همراه شد طوری که نرخ معامله شده نسبت به نرخ پایه حدود ۶/۳ درصد معادل حدود ۲۴۰۰ تومان بالاتر معامله شد. 

ورق گالوانیزه خودرو
حجم عرضه شده: ۹ هزار تن
نرخ پایه عرضه: ۴۲ هزار و ۷۳۱ تومان
حجم معامله شده:  ۹ هزار تن
میانگین نرخ معامله شده: : ۴۲ هزار و ۷۳۱ تومان

همچنین طبق روال هر هفته، تالار صنعتی بورس کالا امروز، میزبان ۹۵ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۲ هزار و ۲۴۰ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده بود. این حجم نسبت به هفته قبل ۶/۸ درصد کاهش داشته است.

همچنین نرخ پایه عرضه این محصول نسبت به هفته قبل افزایش قیمت ۱/۱ درصدی معادل ۱۴۰ تومان داشت. اما در پایان معاملات امروز مجددا با کاهش حجم عرضه نسبت به هفته قبل، رقابت برای محصولات بالا بود طوری که با رقابت درگرفته برای این محصول ۱۳۰ هزار و ۷۵۰ تن تقاضا برای آن ثبت شد که در نهایت میانگین نرخ پایان معاملات با ۸/۵ درصد افزایش نسبت به نرخ پایه به مبلغ ۱۳ هزار و ۲۷۳ تومان معامله شد.

در تالار صنعتی و حراج باز همچنین یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۵۰۰ تن محصولات سنگ آهنی شامل گندله و کنسانتره سنگ آهن موجود بود که در انتهای معاملات با ریزش ۶۰ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۴۹۸ هزار تن با میزان تقاضای ۶۸۴ هزار تن به فروش رفت.

تصویر زیر جزئیات معاملات امروز را نسبت به اطلاعیه ابتدای صبح نشان می‌دهد.

بورس کالا| رقابت بالا برای ورق سرد لوازم خانگی فولاد غرب آسیا

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =