کد خبر 9629
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴

ثبات در بازار ورق سیاه در پی افت تقاضا

ثبات در بازار ورق سیاه در پی افت تقاضا

قیمت روز ورق سیاه امروز در اکثر گریدها با ثبات قیمت همراه بود اما در بعضی از گریدها از جمله ورق سیاه ۲، ۳ و ۴ در سایزهای ۲۰۰۰*۱۰۰۰ و ۱۲۵۰*۲۵۰۰ با نوسان افزایشی بین ۳۰۰ تا ۱۳۰۰ تومان دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، قیمت روز ورق سیاه امروز در اکثر گریدها با ثبات قیمت همراه بود اما در بعضی از گریدها از جمله ورق سیاه ۲، ۳ و ۴ در سایزهای ۲۰۰۰*۱۰۰۰ و ۱۲۵۰*۲۵۰۰ با نوسان افزایشی بین ۳۰۰ تا ۱۳۰۰ تومان دارد.

قیمت گریدهای ذکر شده امروز در بازار آزاد برای ورق سیاه ۲ در سایز ۱۰۰۰*۲۰۰۰ قیمت ۳۸ هزار و ۶۲۰ تومان و برای سایز ۱۲۵۰*۲۵۰۰ قیمت ۳۷ هزار و ۷۱۰ تومان اعلام شد.

سایر سایزهای گرید ۲ ورق سیاه فولاد مبارکه با قیمت حدود ۳۷ هزار تومان در بازار آهن معامله شدند. 

در بخش گرید ۳ ورق سیاه، به جز سایزهای ۱۰۰۰، ۲۰۰۰*۱۰۰۰ و ۱۲۵۰*۲۵۰۰ که افزایش حدود ۱۳۰۰ تومانی داشتند و با قیمت ۴۱ هزار و ۲۴۰ تومان و ۴۱ هار و ۸۸۰ تومان به عنوان بالاترین قیمت‌های بازار معامله شدند، سایر سایزهای این گرید با ثبات قیمتی نسبت به دیروز همراه بودند. 

اما در بخش گرید ۴ ورق سیاه فولاد مبارکه، فقط سایز ۱۲۵۰*۲۵۰۰ با ۳/۱ درصد افزایش نسبت به دیروز به قیمت ۳۹ هزار و ۸۰ تومان اعلام شد. اما باقی سایزهای گرید ورق سیاه ۴ با ثبات قیمتی بین ۳۶ هزار و ۱۵۰ تا ۴ هزار و ۷۸۰ تومان اعلام شدند. 

نمودار زیر میانگین تغییرات روند سه ماهه قیمت ورق سیاه را نشان می‌دهد، طبق این روند، کمترین قیمت معامله شده سه ماه اخیر ۳۳ هزار و ۸۵۰ تومان و بالاترین قیمت ۳۸ هزار و ۷۵۰ تومان ثبت شده که طی هفته اخیر به علت کمبود تقاضا با افت جزئی در قیمت ۳۷ هزار و ۷۵۰ تومان معامله می‌شود.

به عبارتی تغییر نرخ این محصول در سه ماه گذشته چیزی حدود ۱۵ درصد معادل حدود ۵ هزار تومان افزایش طی این مدت بوده است. 

ثبات در بازار ورق سیاه در پی افت تقاضا

به گفته فعالان بازار سکوت تقاضا بازار ورق اکسین را ثابت نگه داشته است. 

همچنین طبق گفته اکثر فعالان بازار ورق، افزایش یا کاهش قیمت اسلب بیشترین تاثیر را روی قیمت این کالاها می‌گذارد، هفته آینده شمش و اسلب تعیین کننده بازار خواهد بود.

در طول هفته گذشته که تقاضا برای شمش تقریبا در سطح بالایی قرار داشت.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =