کد خبر 9648
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

بورس کالا| معامله شمش با تقاضای بالا و تنها با 200 تومان بالاتر از نرخ هفته قبل/ شمش چادرملو در صدر قیمت‌ها

بورس کالا| معامله شمش با تقاضای بالا و تنها با 200 تومان بالاتر از نرخ هفته قبل/ شمش چادرملو در صدر قیمت‌ها

در انتهای معاملات با ریزش ۳۱/۵ درصد محصولات عرضه شده، مابقی به حجم ۱۸۱ هزار و ۲۷۳ تن با استقبال نسبتا خوبی در حدود ۳۲۰ هزار و ۱۰۳ تن که عمدتا مربوط به شمش بود، به طور کامل به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز در جریان عرضه‌های محصولات فولادی در بورس کالا قرار بود ۲۸۵ هزار و ۸۶۳ تن محصول فولادی شامل انواع تختال C، شمش بلوم و ورق سرد B عرضه شود که در انتهای معاملات با ریزش ۳۱/۵ درصد محصولات عرضه شده، مابقی به حجم ۱۸۱ هزار و ۲۷۳ تن با استقبال نسبتا خوبی در حدود ۳۲۰ هزار و ۱۰۳ تن که عمدتا مربوط به شمش بود، به طور کامل به فروش رفت. در زیر جزئیات آمار معاملات ارائه شده است:

تختال C 
حجم عرضه شده تختال: ۸۰ هزار تن
نرخ پایه تختال: ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان
حجم معامله شده تختال:  ۱۰ هزار تن
نرخ معامله شده تختال: ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان

شمش بلوم
حجم عرضه شده شمش: ۲۰۳ هزار و ۸۶۳ تن
نرخ پایه شمش: ۱۹ هزار و ۸۸۳ تومان
حجم معامله شده شمش: ۱۷۱ هزار و ۷۳ تن 
نرخ معامله شده شمش: ۲۰ هزار و ۲۴۱ تومان

نکته قابل توجه در جریان معاملات امروز عرضه حدود ۴۵ درصد حجم عرضه شمش فولادی به صورت اعتباری بود که بیشترین تقاضا و رقابت نیز برای محصولات انجام شد. طوری که برای عرضه شمش بلوم چادرملو بالاترین رقابت ثبت شده و نرخ آن حدود ۳ هزار و ۲۵۰ تومان بالاتر نسبت به نرخ پایه و به قیمت حدود ۲۳ هزار تومان که بالاترین نرخ ثبت شده برای این محصول است، معامله شد. 

در این میان برای ۲۰ هزار تن عرضه شمش بلوم فولاد خوزستان نیز در عرضه اعتباری با ال‌سی ۹۰ روزه با کارمزد ماهیانه ۲ درصد، با تقاضای اولیه ۴۴ هزار و ۳۰۰ تنی، معاملات در قیمت میانگین ۲۱ هزار ۹۰۰ تومان به ازای هر کیلو (۸.۷ درصد بالاتر از قیمت پایه) انجام شد.
قیمت میانگین پیشین محصول این شرکت در بورس کالا ۲۱ هزار و ۶۰۰ تومان به ازای هر کیلو بوده است و امروز قیمت آن نسبت به معاملات هفته گذشته، ۳۰۰ تومان به ازای هر کیلو معادل ۱.۴ درصد افزایش یافت.

در مجموع در معاملات امروز با ریزش ۱۶ درصد محصولات عرضه شده حجمی به مقدار ۱۷۱ هزار و ۷۳ تن با میزان تقاضای تقاضای نسبتا بالا به مقدار ۳۰۴ هزار و ۹۰۳ تن ثبت شد. اما به هرحال رقابت بر سر برخی گریدهای شمش اعتباری عرضه شده برای برخی شرکت‌ها از جمله، چادرملو، فولاد خوزستان، آهن و فولاد ارفع باعث شد درصد تغییر نرخ آن در اثر رقابت به ترتیب حدود ۷ تا ۱۶، ۸/۷ و ۵/۷ درصد بالاتر از نرخ پایه به مبلغ  ۲۰ هزار و ۲۶۱ تومان معامله شود.

اما نکته قابل توجه این بود نرخ معاملاتی نسبت به هفته گذشته که به مبلغ  ۲۰ هزار و ۲۱۲ تومان، افزایش چندانی نداشت و حدود ۲۰۰ تومان بالاتر با قیمت ۲۰ هزار و ۲۴۱ تومان معامله انجام شد. 

کمترین نرخ معامله شده این محصول در جریان معاملات امروز ۱۹ هزار ۲۰۰ تومان مربوط به گرید شمش بلوم طول کوتاه (۵SP(۱۵۰*۱۵۰ متعلق به فولاد زرند ایرانیان و بالاترین نرخ حدود ۲۳ هزار و ۵۹۸ تومان برای چادرملو با حدود ۱۶/۴ درصد تغییر نرخ نسبت به نرخ پایه و گرید شمش بلوم طول کوتاه (۵SP(۱۵۰*۱۵۰ ثبت شد.

ورق سرد B
حجم عرضه شده ورق سرد: ۲ هزار تن 
نرخ پایه ورق سرد: ۳۶ هزار و ۹۴۹ تومان 
حجم معامله شده ورق سرد: ۲ هزار تن 
نرخ معامله شده ورق سرد: ۳۶ هزار و ۹۴۹ تومان 

در میان عرضه‌های محصولات فولادی در بورس کالا، عرضه ۲ تن ورق سرد B به صورت نقدی برای تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ توسط صنایع هفت الماس انجام شد. نرخ پایه این محصول  ۳۶ هزار و ۹۴۹ تومان معامله شد که نسبت به آخرین معامله آن هفته گذشته با حدود ۲۵۰۰ تومان افزایش عرضه و به فروش رفت. 

تصویر زیر جزئیات معاملات محصولات عرضه شده زنجیره فولاد را نسبت به ابتدای صبح نشان می‌دهد:

بورس کالا| معامله شمش با تقاضای بالا و تنها با 200 تومان بالاتر از نرخ هفته قبل/ شمش چادرملو در صدر قیمت‌ها

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =