کد خبر 9670
۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵

افزایش میل شدید بازار آهن به رشد قیمت مقاطع فولادی

افزایش میل شدید بازار آهن به رشد قیمت مقاطع فولادی

گزارش‌ها از بازار آهن حاکی است که در کنار نابسامانی‌های بازار، کمبود برخی سایزها، محدودیت در ارسال بار واحدهای نوردی به علت محدودیت شمش و التهابات دلاری دست به دست هم داده‌اند تا تمنای افزایش قیمت برخی مبادی راحت‌تر به ثمر بنشیند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، نرخ دلار در بازار آزاد هم اکنون در قیمت حدود ۵۶ هزار و ۳۰۰ تومان در حال معامله است که کاهش بیش از ۱۰۰۰ تومانی را در بازار غیررسمی نسبت به دیروز که تا کانال ۵۷ هزار تومان نیز صعود کرده بود، نشان می‌دهد.

روز گذشته با اعلام خبر برطرف شدن مشکل گاز و شروع مجدد کوره‌های تولیدی ورق مبارکه، برای مصرف کنندگان ورق گرم، تا حدودی به نظر می‌رسید از التهاب بازار ورق کم کند، حتی شروع قیمت انواع ورق در بازار آزاد امروز با ثبات قیمتی همراه بود، اما عرضه ۵۰۰ تن ورق گرم شرکت لوله و نورد اهواز پس از ۸ ماه، مجددا بر التهاب این بازار دمید و رقابت بر سر آن باعث شد نرخ پایانی این محصول با بیش از ۴۵ درصد رشد نسبت به نرخ پایه به قیمت ۳۳ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد. 

به گفته فعالان بازار در روزهای اخیر شرایط نابه سامان بازار شاید توجه به علت بودن در روزهای پایانی سال باشد که انتظارات تورمی در کنار التهابات دلاری باعث شده اکثر کارخانجات و مبادی فروش با احتیاط بیشتر رفتار کنند، به خصوص اینکه کمبود برخی گریدها در انواع مقاطع از جمله ورق و میلگرد این روزها در بحث اعمال فشار روی افزایش قیمت‌ها هم تاثیر مستقیم داشته است.

از سوی دیگر همین نابسامانی‌ها و به نوعی کمبود برخی سایزها تاثیر بسیار زیادی به قیمت سازی در بازار آهن کرده تا جاییکه این روزها در کنار این موارد محدودیت در ارسال بار واحدهای نوردی به علت محدودیت شمش در کنار التهابات دلاری دست به دست هم داده‌اند تا تمنای افزایش قیمت برخی مبادی راحت‌تر به ثمر بنشیند.

وضعیت معاملات مقاطع فولادی در بازار آهن 

بررسی‌های خبرنگار آهن‌نیوز از کف بازار آهن نشان‌ می‌دهد امروز به جز برخی سایزهای تیرآهن که با کاهش جزئی همراه بود مابقی مقاطع یا در ثبات یا با افزایش قیمت همراه بودند . به طوری که میلگرد امروز در برخی کارخانه‌ها با ثبات قیمت اما در برخی نیز افزایش قیمت ۲۰۰ الی ۸۰۰ تومانی داشت. به عنوان نمونه میلگرد جهان فولاد غرب در برخی سایزها با افزایش بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومانی، به قیمت ۲۶ هزا رو ۴۰۰ تومان اعلام شده و بیشتر سایزها نیز اعلام نرخ نشد.                 

همچنین بازار میلگرد آجدار امروز ظاهرا از سمت مبادی فروش آرام شده اما کف نرخ میلگرد به مرز ۲۴ هزار تومان بهازاره مالیات بر ارزش افزوده افزایش داشته است.

نرخ روز تیرآهن تیرآهن امروز در اکثر کارخانه‌ها در بخش شاخه‌فروشی با افزایش قیمت ۹۰ الی ۱۲۰ هزارتومانی همراه بود اما کارخانه‌ کوثراهواز درمحصولات خود ثبات قیمت را اعمال کرد. اما در بخش کیلوفروشی ذوب آهن اصفهان نرخ اعلامی بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ تومان کاهش داشته و به قیمت ۲۸ هزار ۱۰۰ برای سایز ۱۸ تا ۳۳ هزار و ۳۰۰ تومان برای سایز ۲۰ اعلام شد. قیمت مابقی سایزها نیز در همین بازه قیمتی بودند. 
انواع ورق سیاه پس از اتمام معاملات ورق در بورس کالا روبه افزایش گذاشت طور که امروز در کارخانه‌های فولادمبارکه و کاویان که در ابتدای روز با نرخ ثابت اعلام شد اما بعد از ظهر با افزایش قیمت ۲۰۰ الی ۷۰۰ تومانی همراه بود و بین قیمت‌های ۴۰ تا ۴۸ هزار تومان در انواع گریدها به فروش رفت. 
انواع ورق گالوانیزه، ورق روغنی و ورق رنگی در اکثر کارخانه‌ها تغییر قیمتی نداشتند به این ترتیب نرخ میانگین گالوانیزه حدود ۴۶ هزا رو ۵۰۰ تومان، ورق روغنی حدود ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان و ورنگی حدود ۵۵ هزار تومان اعلام شد. 
پروفیل امروز در برخی کارخانه‌ها با افزایش قیمت ۲۰۰ الی ۵۰۰ تومانی همراه بود. اما برخی دیگر از کارخانه ها نیز در محصولات خود ثبات قیمت را اعمال کردند. از جمله کارخانه هایی که با افزایش قیمت هرماه بودند قوطی و پروفیل اهواز بود که با حدود ۵۰۰ تومان افزایش با نرخ ۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان خرید و فروش شد. 
نبشی و ناودانی امروز با توجه به اینکه در بورس کالا نیز با افزایش قیمت حدود ۱۰ درصدی همراه بودند در بازار آزاد نیز بین ۱۰۰ تا ۶۰۰ تومان افزایش قیمت داشتند که نبشی با قیمت میانگین ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان و ناودانی با قیمت میانگین ۲۸ هزار و ۲۵۰ تومان معامله شد. 

بیشتر بخوانید: 

ثبات نرخ ورق سیاه در بازار آزاد امروز سه شنبه (۱ اسفند)

عرضه کم همراه با رقابت بالا برای نبشی و ناودانی بورسی
انتهای خبر/ ف

کد خبر 9670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =