کد خبر 9674
۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

رشد قیمت نبشی و ناودانی متاثر از معاملات بورس

رشد قیمت نبشی و ناودانی متاثر از معاملات بورس

افزایش قیمت نبشی و ناوادنی در بورس کالا باعث شد قیمت این دو محصول در بازار آزاد نیز بین ۱۰۰ تا ۶۰۰ تومان نیز افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، عرضه روز گذشته(سه شنبه ۱ اسفند) نبشی و ناودانی در بورس کالا باعث شد قیمت این دو محوصل حدود ده درصد افزایش پیدا کند.

یکی از دلایل این رشد قیمت تقاضای بالا برای این دو محصول بوده است.

آمار عرضه این محصولات در بورس کالا بدین ترتیب بود که نبشی و ناودانی با حجم کم، عرضه اما با رقابت بالایی خصوصا در بخش عرضه اعتباری روبه رو شدند طوری که قیمت ناودانی با ۵/۷ درصد بالاتر از نرخ پایه به قیمت ۲۳ هزار و ۹۱۳ تومان به طور کامل فروش رفت.

مقدار عرضه شده این محصول فقط ۷۲۰ تن با نرخ پایه ۲۲ هزار و ۶۱۴ تومان بود. 

برای نبشی نیز پس از حذف ۱۰ درصد از عرضه‌های نقدی، هزار و ۴۶۹ تن با میزان تقاضای ۴ هزار و ۲۰۸ تن و ۵ درصدبالاتر از نرخ پایه به قیمت ۲۳ هزار و ۴۳۳ تن به فروش رفت. 

در ابتدای روز گذشته نرخ اعلامی اکثر مبادی فروش برای این دو محصول بدون تغییر بود اما بعد از ثبت معاملات در بورس نرخ‌ها رو به افزایش گذاشت. 

افزایش قیمت نبشی و ناوادنی در بورس باعث شد قیمت این دو محصول در بازار آزاد نیز بین ۱۰۰ تا ۶۰۰ تومان نیز افزایش پیدا کند.

روز گذشته قیمت نبشی در بازار آزاد با قیمت میانگین ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان و ناودانی با قیمت میانگین ۲۸ هزار و ۲۵۰ تومان معامله شد.

نوسان قیمتی این دو محصول در طول یک ماه گذشته نیز افزایشی بوده؛ برای مثال نرخ نبشی ۳ با ابعاد ۴۰*۴۰ از قیمت ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان در ابتدای بهمن ماه سال جاری به قیمت حدود ۲۷ هزار تومان رسیده است، البته بالاترین نرخ معامله شده نبشی در طول این یک ماه  ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است. 

قیمت ناودانی نیز در طول یکماه اخیر سیر صعودی داشته طوری که قیمت ناودانی ۶ متری در ابتدای بهمن سال جاری از قیمت ۲۵ هزار تومان به قیمت ۲۷ هزار تومان رسیده است که بالاترین نرخ معامله شده در این بازه زمانی ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان بوده است.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =