کد خبر 9873
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

قیمت شمش داخلی ۲۰ درصد بالاتر از نرخ صادراتی

قیمت شمش داخلی ۲۰ درصد بالاتر از نرخ صادراتی

با توجه به اینکه شمش فولادی در بازار داخلی با قیمت حدود کیلویی ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومان در حال معامله است، بنابراین نسبت به نرخ صادراتی آن که با قیمت تقریبی ۱۸ هزار و ۲۰۰ تومان، حدود ۲۰ درصد بالاتر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، در حال حاضر در محاسبه ارزش صادراتی شمش فولاد علاوه بر ۱ درصد عوارض، ۲ درصد مالیات نیز در نظر گرفته شده و در مجموع ۳ درصد عوارض و مالیات محاسبه می‌شود. 

بدین ترتیب ارزش شمش در سامانه گمرک در حال حاضر ۴۷۱ دلار در هر تن و نرخ تبدیل دلار به ریال در سامانه گمرک در حال حاضر ۳۹۸ هزار و ۶۴۵ ریال است. 

محاسبات معادل ریالی نرخ دولتی شمشی که صادر می‌شود به شرح زیر است:
۴۷۱ × ۳۹۸۶۴۵ ÷ ۱۰۰۰ ~= ۱۸۷،۷۶۱
( ۴۷۱ × ۳۹۸،۶۴۵ × ۳٪ ) ÷ ۱۰۰۰ = ۵،۶۳۳
۱۸۷،۷۶۱ - ۵،۶۳۳ ~= ۱۸۲،۱۲۸

بدین ترتیب شمش که در بازار داخلی با قیمت حدود کیلویی ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومان در حال معامله است، بنابراین در بازار حدود ۲۰ درصد بالاتر از بازار صادراتی است.

در واقع با گزاره‌های موجود فعلی؛ (۱) دلار ۴۰ هزار تومانی نیمایی، (۲) شمش ۴۷۱ دلاری و (۳) مالیات و عوارض ۳ درصدی؛ ظاهرا خرید شمش بالاتر از کیلویی ۱۸ هزار و ۲۰۰ تومان از تالار صادراتی برای تاجر بین‌المللی به صرفه نخواهد بود و با توجه به نرخ فعلی داخلی شمش که ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومان است، با این اوصاف حدود ۲۰ درصد بالاتر از نرخ دولتی مقرون به صرفه برای صادرات است.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =