کد خبر 9890
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱

ذوب آهن فروشنده ۹۰ هزار تن میلگرد به صندوق ملی مسکن

ذوب آهن فروشنده ۹۰ هزار تن میلگرد به صندوق ملی مسکن

در جریان عرضه و معاملات روز گذشته محصولات فولادی در بورس کالای ایران، عرضه چهار گرید میلگرد به حجم ۹۰ هزار تن از سمت ذوب آهن اصفهان، توسط صندوق ملی مسکن در راستای حمایت از طرح نهضت ملی مسکن خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، در جریان عرضه و معاملات روز گذشته محصولات فولادی در بورس کالای ایران، چهار گرید میلگرد به حجم ۹۰ هزار تن از سمت ذوب آهن اصفهان عرضه شده بود که تمامی آن توسط صندوق ملی مسکن در راستای حمایت از طرح نهضت ملی مسکن خریداری شده است.

این حجم میلگرد عرضه شده در پایان معاملات بدون رقابت قیمتی خاصی براساس نرخ پایه ۲۲ هزار ۲۰۰ تومان که برای هر سه گرید ثابت بود، به فروش رفت.

جدول زیر جزئیات عرضه و مقدار عرضه و تقاضا برای این محصول را نشان می‌دهد:

عرضه کننده نام کالا مقدار عرضه مقدار تقاضا قیمت فروشنده (ریال)
ذوب آهن اصفهان میلگرد ۱۴,۱۶-A۳ ۱۸,۰۰۰ ۱۸,۰۰۰ ۲۲۲,۰۰۰
ذوب آهن اصفهان میلگرد ۱۸ - A۳ ۲۲,۰۰۰ ۲۲,۰۰۰ ۲۲۲,۰۰۰
ذوب آهن اصفهان میلگرد ۱۸ - A۳ ۲۷,۵۰۰ ۲۷,۵۰۰ ۲۲۲,۰۰۰
ذوب آهن اصفهان میلگرد A۳-۲۲ ۲۲,۵۰۰ ۲۲,۵۰۰ ۲۲۲,۰۰۰
مجموع ۹۰,۰۰۰ ۹۰,۰۰۰ ۲۲۲,۰۰۰

در رابطه با این معامله، محمدرضا مهدیار اسماعیلی، رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن از بزرگ‌ترین خرید حوزه فولاد در بورس کالا برای نهضت ملی مسکن خبر داد و اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت صمت و وزارت اقتصاد و امور دارایی، ۹۰ هزار تن کالا، شامل؛ چهار نوع میلگرد پرمصرف مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، به مبلغ حدود ۲ هزارمیلیاردتومان خریداری کرد.

مهدیار اسماعیلی ادامه داد: اینکار با هدف مدیریت زنجیره کالا از معدن تا مسکن انجام شده است و چندین پیامد دارد و با این کار عملا در سال پیش‌رو بخش عمده‌ای از عملیات ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن نسبت به افزایش قیمت‌ها، بیمه می‌شود. بنابراین پروژه‌هایی که در فرایند مراحل ساخت هستند، نگران افزایش قیمت تمام شده نخواهند بود.

وی تصریح کرد: این بزرگ‌ترین معامله خرید فولاد برای عملیات تولید مسکن در کشور محسوب می‌شود.

اسماعیلی همچنین از مراحل بعدی خرید در حوزه سایر مصالح، مانند سیمان در آینده نزدیک به نفع پروژه‌های نهضت ملی مسکن خبر داد.  
 

کد خبر 9890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =