کد خبر 9920
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

تحلیل تکنیکال تغییرات قیمت شمش فولاد خوزستان در بورس کالا

تحلیل تکنیکال تغییرات قیمت شمش فولاد خوزستان در بورس کالا

بر اساس نمودار تغییرات نرخ معاملاتی شمش فولاد خوزستان در بورس کالا از سال ۱۳۹۹ تاکنون، محدوده قیمت ۲۱ تا ۲۲ هزار تومان برای این کالا، فعلا تبدیل به یک محدوده حمایت قوی شده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، نمودار تغییرات نرخ معاملاتی شمش فولاد خوزستان در بورس کالا از سال ۱۳۹۹ تا کنون به عنوان کالایی که اساس قیمت‌گذاری سایر کالاهای فولادی است می‌تواند در تحلیل قیمت بازار کمک‌کننده باشد. 

نمودار زیر تحلیل تکنیکال تغییر قیمت شمش بلوم عرضه شده در بورس کالا توسط فولاد خوزستان را نشان می‌دهد: 

تحلیل تکنیکال تغییرات قیمت شمش فولاد خوزستان در بورس کالا

به موجب این نمودار می‌توان چنین نتیجه گیری کرد که:

-  شمش ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومانی در کف محور حمایت قیمت‌های سال ۱۴۰۲ به خاطره‌ها پیوست و اصلاح به این قیمت بعید به نظر می‌رسد.

- محدوده قیمت ۲۱ هزار تومان تا ۲۲ هزار تومان برای شمش خوزستان در بورس کالا ظاهرا فعلا تبدیل به یک محدوده حمایت قوی زیر پای شمش شده است.

- آخرین قیمت معاملاتی شمش خوزستان در بورس کالا حول ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان دیده می‌شود؛ احتمال پولبک به کف حمایت ۲۲ هزار تومان زیاد است، در واقع به نظر می‌رسد که شمش حداقل یک بوسه خداحافظی به این محدوده حمایتی بدهکار است و احتمال اینکه برای زمانی حتی اندک، این محدوده را مجددا لمس کند، زیاد است.

- با توجه به اسیلاتور rsi می‌توان اذعان کرد که شمش به منطقه اشباع خرید نزدیک شده و از این محدوده بالاتر، خرید بعد از آن پرریسک خواهد بود.

- منطقه بالاتر از نرخ ۲۲ هزار تومان تا ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان کنونی، فعلا یک منطقه پرریسک، ناپایدار و غیرقابل اتکا برای نرخ شمش در بازار داخلی است.

- شمش به لبه پایینی کانال پرایس اکشن صعودی بنفش رنگ عکس‌العمل نشان داده و فعلا اجازه ورود پیدا نکرده است.  محدوده بنفش مطابق با نمودار، منطقه پرریسک به حساب می‌آید.

با توجه به نمودار؛ نرخ قابل اتکاء برای میلگرد می‌تواند به نسبت دامنه قیمت ۲۲ هزار تومان تا ۲۴ هزار تومان برای شمش بدون محاسبه مالیات بر ارزش افزوده، بطور تقریبی حول ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۲۶ هزار تومان در میانگین نرخ بازار؛ یا در کف بازار حدود ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان با محاسبه مالیات بر ارزش افزوده درنظر گرفته شود.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =