کد خبر 9947
۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۳

آیا قیمت آهن اسفنجی افت می‌کند؟

آیا قیمت آهن اسفنجی افت می‌کند؟

تحلیل تکنیکال آهن اسفنجی بر مبنای تاریخچه معاملات فولاد غدیر نی‌ریز در بورس کالا به عنوان یکی از اصلی‌ترین مجموعه‌های عرضه‌کننده این محصول در بازار ایران، احتمال اصلاح قیمتی آهن اسفنجی را در ماه‌های ابتدایی سال جدید، می‌دهد. 

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، بررسی بازار آهن اسفنجی بر مبنای تاریخچه معاملات آهن اسفنجی غدیر نی‌ریز در بورس کالا به عنوان یکی از اصلی‌ترین مجموعه‌های عرضه‌کننده این محصول در بازار ایران، احتمال اصلاح قیمتی آهن اسفنجی را در ماه‌های ابتدایی سال جدید، می‌دهد. 

نمودار زیر تصویر تحلیل تکنیکال محصول آهن اسفنجی را ازاابتدای سال 1400 تا انتهای سال 1402 نشان می‌دهد. 

آیا قیمت آهن اسفنجی افت می‌کند؟


طبق این نمودار:

قیمت آهن اسفنجی در ابتدای سال 1400 حول و حوش 5 هزار تومان بوده و در ورزها انتهایی سال 1402 به مرز 14 هزار تومان به ازای هر کیلو بدون اررزش افزوده رسیده است.

 بیشترین نوسان آهن اسفنجی در بورس کالا در سال ۱۴۰۲، حول دامنه 12 هزار و 500 تومان تا 13 هزرا و 500 تومان به ازای هر کیلو بوده است.

آهن اسفنجی به دلیل محدودیتهای زمستانه گاز طی دو ماه گذشته رشد قابل توجهی را از کف 12 هزار و 500 تومان تا سقفی نزدیک به 14 هزار تومان را پشت سر گذاشته است.

در صورت برطرف شدن محدودیت‌های زمستانی؛ احتمال اصلاح آهن اسفنجی در مرحله اول تا کنج کف کانال و حمایت استاتیک تا 13 هزار 200 تومان؛ بالا است (روی نمودار با علامت ضربدر مشخص شده است).

با توجه به اینکه نرخ پایه عرضه آهن اسفنجی در حال حاضر حدود 12 هزار و 600 تومان است؛ اگر حجم عرضه‌ها کافی باشد، با محو شدن محدودیت‌ها و هیجانات رقابتی؛ احتمال از دست رفتن کف حمایت اول و حمایت کف کانال پرایس اکشن صعودی؛ و نزول تا کف حمایت استاتیک دوم حول 12 هزار و 700 تومان تا 12 هزار و 600 تومان وجود دارد.

البته بازیگران این بازار بسیار قهار و قوی هستند و به راحتی حاضر به از دست دادن کانال پرایس اکشن صعودی یک سال اخیر نخواهند شد اما با این حال احتمال اصلاح تا کف حمایت اول در سال جدید محتمل به نظر می‌رسد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =