کد خبر 9969
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

تحلیل تکنیکال شمش فولادی بر اساس تغییر نرخ سه سال گذشته

تحلیل تکنیکال شمش فولادی بر اساس تغییر نرخ سه سال گذشته

تحلیل تکنیکال بازار شمش بلوم براساس تغییرات قیمتی نرخ شمش فولاد سیرجان ایرانیان در بورس کالا، حاکی از شرایط سخت این محصول در سال جدید است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، تحلیل تکنیکال بازار شمش بلوم براساس تغییرات قیمتی نرخ شمش فولاد سیرجان ایرانیان در بورس کالا، حاکی از شرایط سخت این محصول در سال جدید است که با توجه به اینکه اساس قیمت‌گذاری سایر محصولات زنجیره فولاد نیز است، باید توجه ویژه به آن شود. 

تحلیل تکنیکال شمش فولادی بر اساس تغییر نرخ سه سال گذشته

طبق نمودار فوق شمش سیرجان در حال حاضر زیر سقف مقاومت استاتیک یکساله در حال معامله است (با مستطیل قرمز رنگ روی نمودار مشخص شده است).

بررسی نمودار تحلیل تکنیکال این محصول نشان‌ می‌دهد نرخ معاملاتی شمش در ابتدای سال ۱۳۹۹ در محدوده ۳ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو بوده و در انتهای اسفند ۱۴۰۲ با رشد ۵۰۰ درصدی معادل ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان در محدوده قیمتی ۲۱ هزار تومان در حال معامله است. 

در هفته گذشته، شمش فولادی در بورس کالا با قیمت میانگین موزون ۲۱۱۵۶ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده (۲۳۰۶۰ تومان با احتساب مالیات بر ارزش افزوده) معامله شد که این قیمت در مقایسه با قیمت میانگین شمش در ۷ اسفند ۱۴۰۲، افزایش ۱۷۳ تومانی به ازای هر کیلو معادل ۰.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

شمش ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومانی و یا میلگرد ۲۳ هزار تومانی یا حتی ۲۴ هزار تومانی به علاوه ارزش افزوده نگرانی به لحاط سرمایه گذاری میان مدت نداشت، اما میلگرد ۲۷ هزار تومانی و شمش ۲۴ هزار تومانی با احتساب ارزش افزوده در حال حاضر خریدار صادراتی با مولفه‌های مورد نظر دولت ندارد.

همچنین با توجه به تغییرات آب و هوایی و تغییر فصل و رفع برخی محدودیت‌های انرژی و از طرفی توجه به روند بازار صادراتی فولاد، به نظر می‌رسد که با گذر از هیجانات زمستان، کار شمش برای سقف شکنی در بورس کالا در سال جدید بسی سخت باشد.
انتهای خبر/ ف

کد خبر 9969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =