کد خبر 3649
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

ثبات قیمت آهن و میلگرد در واپسین روزهای ۱۴۰۱

ثبات قیمت آهن و میلگرد در واپسین روزهای ۱۴۰۱

قیمت مقاطع فولادی و آهن‌آلات پس از عبور از پیک سرما و پایان محدودیت‌های گازرسانی به واحدهای فولادی از اواسط ماه جاری کاهش پیدا کرد و در روزهای پایان سال ۱۴۰۱، پس از یک هفته سیر کاهشی بر روی ثبات نسبی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، قیمت مقاطع فولادی و آهن‌آلات پس از عبور از پیک سرما و پایان محدودیت‌های گازرسانی به واحدهای فولادی از اواسط ماه جاری کاهش پیدا کرد. با این حال قیمت اکثر محصولات فولادی و آهنی در روزهای پایان سال ۱۴۰۱، پس از یک هفته سیر کاهشی بر روی ثبات نسبی قرار گرفت.

محمد آزاد، رئیس پیشین اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران: شاهد بودیم نرخ دلار تا ۶۰۰۰۰ تومان اوج گرفت، اما پس از آن تا ۴۳۰۰۰ تومان هم پایین آمد. از آنجایی که پایه‌های قیمت در تابلوی بورس کالا براساس نرخ‌های جهانی تعیین می‌شود با کاهش قیمت دلار به طور طبیعی قیمت میلگرد و سایر محصولات فولادی هم باید پایین می‌آمد؛ اتفاقی که تا حد زیادی در طول هفته گذشته رخ داد. همچنین در صورتی که قیمت دلار از این هم کمتر شود می‌توانیم منتظر کاهش بیشتر قیمت محصولات باشیم.
رشد تقاضا به دلیل مازاد داخل به افزایش چشمگیر قیمت داخلی محصولات آهنی منتهی نمی‌شود و تنها افزایش قیمت دلار می‌تواند این محصولات را گران‌تر کند چون اگر این اتفاق نیفتد و محصولاتی مانند میلگرد با وجود گرانی دلار در داخل کشور ارزان بماند، زمینه قاچاق این کالا به خارج از کشور فراهم می‌شود.

در بازار صادراتی نیز خبر می‌رسد که عراق بازار اصلی میلگرد صادراتی ایران در سال ۱۴۰۱ معرفی شد، از این رو رصد تحولات بازار میلگرد این کشور، برای صادرکنندگان ایرانی، اهمیت بسیار زیادی دارد. قیمت (تحویل درب کارخانه) میلگرد صادراتی ایران به عراق با کاهش ۵ دلاری در هر تن به ۵۵۵ تا ۵۶۵ دلار به ازای هر تن رسید. قیمت تحویل درب انبار میلگرد ایرانی در بغداد نیز ۶۸۰ دلار به ازای هر تن است که کاهش هفتگی ۲۰ دلاری را نشان می‌دهد.

طبق اخبار اعلامی از کف بازار آهن امروز، تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه ای- بارگیری از انبار اصفهان به مبلغ ۵ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان، ️بدون تغییر نسبت به نرخ اعلامی روز گذشته معامله شد.

ورق سیاه دو کارخانه فولاد اکسین و کاویان با نرخ میانگینِ ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان بدون تغییر قیمت نسبت به دیروز اعلام شد.

انواع میلگردهای آجدار ساخت ذوب آهن اصفهان که هفته گذشته در محدوده ۲۸ هزار تومان قیمت داشتند، امروز در اندازه‌های ۱۴ تا ۲۸، هر شاخه ۲۵۰۰۰ و ۲۶۰۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده است. قیمت میلگرد سایز ۱۲ این کارخانه البته همچنان ۲۸۵۰۰ تومان است. امروز نیز میلگرد ذوب‌آهن اصفهان بدون تغییر قیمت با میانگین قیمتی ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام نرخ شد

ورق گالوانیزه فولاد مبارکه با قیمت میانگین ۴۹ هزار و ۹۰۰ هزار تومان، ورق روغنی فولاد مبارکه با قیمت میانگین ۵۶ هزار و ۵۰۰ هزار تومان و انواع ورق‌های تولیدی این کارخانه بدون تغییر قیمت نسبت به دیروز معامله شد.

در این میان لوله_داربستی بارگیری شده از کارخانه اصفهان و اهواز بین ۱۸۰۰ تا دو هزار تومان افزایش قیمت نسبت به دیروز را به دنبال داشته است.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =