کد خبر 8199
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱

آغاز عملیات اجرایی بوکسیت سرفاریاب با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال

آغاز عملیات اجرایی بوکسیت سرفاریاب با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال

طرح خردایش بوکسیت مندون سرفاریاب با ظرفیت تولید سالیانه ۱۰۰ هزار تن و پیش بینی سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال با حضور مدیرعامل شرکت الومینای ایران، معاون توسعه و بهره‌برداری معادن شرکت الومینای ایران و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در سرفاریاب شهرستان چرام کلنگ زنی شد.

به گزارش آهن نیوز؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این آیین اظهار کرد: این طرح با ظرفیت تولید سالیانه ۱۰۰ هزار تن و پیش بینی سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۱۵ نفر اجرایی می شود.

امیر تیمور موسویان یکی از اهداف اصلی مجموعه صنعت، معدن و تجارت را تحقق شعار سال (مهار تورم و رشد تولید) دانست و افزود: افزون بر ۵۳۰ واحد صنعتی در سطح استان وجود دارد که اشتغال مولد خوبی را ایجاد کرده‌اند.

وی عنوان کرد: آنچه مدنظر وزارت صمت به عنوان رسالت قرار دارد، ایجاد و اشتغال مولد و پایدار و تکمیل زنجیره ارزش است.

موسویان ابراز کرد: در روزهای اخیر شرکت آب لوله بسپار، شرکت شهد گستر بندر، شرکت پتروشیمی دهدشت، شرکت نماسازان مروارید، واحدهای تولید شن و ماسه، صنایع کانی غیرفلزی، آهک هیدراته چرام، فسفات کوه لار و زیرساخت‌های صنعتی موجود در شهرستان ها از نزدیک وضعیت تولید و اشتغال این واحدها بررسی و در راستای تسریع عملیات اجرایی طرح های نیمه تمام و تداوم تولید و تثببت اشتغال و توسعه واحدهای موجود تبادل نظر و اتخاذ تصمیم شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: این استان از بسیاری پتانسیل ها برخوردار است و برنامه‌های خوبی برای بالفعل کردن این ظرفیت ها در دستور کار قرار دارد.

در حال حاضر ۸۲ فقره پروانه بهره‌برداری معتبر معدن در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۴۵ معدن فعال و مابقی غیرفعال و یا در حال تجهیز هستند.ظرفیت استخراج اسمی سالیانه این معادن بیش از پنج میلیون تن است که با استخراج واقعی بیش از ۲.۵ میلیون تن در سال فعالیت می‌کنند.

ارزش سرمایه گذاری معادن موجود استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۸۸۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۸۲۰ نفر است.عمده مواد معدنی استان مواد اولیه سیمان، گچ، آهک، سنگ لاشه، مالون، مرمریت، بوکسیت، فسفات، سلستین، مارن و دیگر موارد است.

چهارمین معدن نیترات دنیا در بخش دیشموک کهگیلویه و بویراحمد واقع است و از این جهت ایران را در جمع کشورهای دارای این ماده معدنی راهبردی قرار داده است.

معدن فسفات چرام یکی از بزرگترین معادن فسفات خاورمیانه است که براساس برآوردها با بهره برداری اولیه از این معدن برای ۶۰۰ نفر و در دراز مدت یک هزار و ۲۰۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می شود.

با آغاز فعالیت دولت سیزدهم اقدامات مهمی در راستای توسعه معادن در سراسر کشور و به تبع آن استان کهگیلویه و بویراحمد در حال شکل گرفتن است با این روند رو به جلو در آینده نزدیک شاهد افزایش تولید داخلی و صادرات، پیشرفت و آبادانی به شکل متوازن در این استان خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر 8199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =