کد خبر 8776
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰

کارفرمای معدن طزره حق بیمه کارگران را پرداخت نکرده است

کارفرمای معدن طزره حق بیمه کارگران را پرداخت نکرده است

اعتبار خدمات درمان تامین اجتماعی کارگران معدن زغال سنگ رزمجای غربی در استان سمنان به علت‌ عدم پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما تمدید نمی‌شود.

به گزارش آهن نیوز؛ یک منبع کارگری در معدن زغال سنگ رزمجای غربی گفت: اداره تامین اجتماعی شعبه دامغان در استان سمنان به دلیل بدهی‌های مالی پیمانکار شرکت زغال سنگ البرز شرقی به تامین اجتماعی اخیرا از تمدید اعتبار درمان کارگرانی که نیازمند خدمات هستند، خودداری کرده است.

یکی از کارگران معدن زغال سنگ رزمجای غربی با بیان اینکه او و همکارانش بیش از ۲۰ سال است که به سازمان تامین اجتماعی حق بیمه پرداخت می‌کنند، در ادامه افزود: با الکترونیکی شدن نسخ کاغذی و حذف دفترچه‌های درمان، در حال حاضر مشکلات بیمه‌ای ناشی از عدم تمدید اعتبار درمان تامین اجتماعی، برای تعدادی از کارگران و خانواده‌هایشان مشکلاتی ایجاد کرده است.

به گفته وی؛ به صورت مشخص دو ماه (مهر و آبان) حق بیمه ۱۲۰ کارگر رزمجای غربی به تامین اجتماعی پرداخت نشده، علاوه بر این کارگران این واحد معدنی فاقد بیمه تکمیلی نیز هستند.

این کارگر گفت: در حال حاضر کارگران منتظر هستند که کارفرما معوقات بیمه‌ای آنها را بپردازد تا بخشی از مشکلات‌مان برطرف شود.

طبق اظهارات وی، این کارگران بیش از ۲۰ سال است که به سازمان تامین اجتماعی حق بیمه پرداخت می‌کنند لذا قطع بیمه‌های درمانی آن‌ها که هر لحظه امکان وقوع حادثه برایشان وجود دارد، از سر انصاف نیست.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی برخی معدن‌داران از جمله معادن تحت پوشش شرکت زغال سنگ البرز شرقی، به اصول ایمنی باعث می‌شود کارگران جان خود را به خطر بیاندازند، گفت: بعد از هرحادثه که آخرین آن شهریور ماه سال جاری رخ داد و منجر به مرگ شش نفر از همکارنمان شد، مسئولان وعده‌های زیادی در بحث ایمنی معادن و به‌روز کردن مطالبات از جمله خدمات بیمه‌ای کارگران را دادند، اما متأسفانه وعده‌ها عملی نشده و در حد حرف باقیمانده است.

او گفت: مگر می‌شود ۱۲۰ کارگری که هر لحظه احتمال وقوع حادثه برایشان وجود دارد فاقد بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی باشند؟ ما کارگرانی که در اعماق زمین کار می‌کنیم چگونه می‌توانیم با حداقل دریافتی ۸ تا ۱۰ میلیون تومان در کنار مخارج زندگی هزینه درمان خود را از جیب بپردازیم؟

طبق اظهارت وی؛ آن دسته از کارگران معدن زغال سنگ رزمجای غربی و کارگرانی که هم‌اکنون خود یا خانواده‌هایشان در بیمارستان‌های طرف قرارداد با تامین اجتماعی بستری هستند، در حال حاضر بیشتر از هر زمانی به اعتبار درمان تامین اجتماعی نیازمندند اما با مشکلاتی که هر چند ماه یکبار در زمینه عدم پرداخت حق بیمه  برایشان پیش آمده، برای پرداخت هزینه‌های درمانی سرگردان شده و دچار هزینه‌های گزاف می‌شوند.

این کارگر معدن زغال سنگ رزمجای غربی در پایان اظهار داشت: باتوجه به اینکه مسئولان استانی و شهرستانی از وضعیت حدود ۱۲۰ کارگر شاغل در این واحد معدنی باخبرند، از آنان می‌خواهیم نسبت به مشکلات و مطالبات کارگران بی‌تفاوت نباشند.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر 8776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =