کد خبر 8835
۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰

آهن‌نیوز بررسی کرد:

رقابت تنگاتنگ «احیاء استیل فولاد» و «غدیر نی‌ریز» در معاملات آهن اسفنجی

رقابت تنگاتنگ «احیاء استیل فولاد» و «غدیر نی‌ریز» در معاملات آهن اسفنجی

در جریان معاملات امروز آهن اسفنجی در بورس کالای امروز، نرخ پایه این محصول بین حدود ۱۳ تا ۲۱ درصد تغییر نرخ نسبت به قیمت پایه داشت که البته در یک مورد براساس نرخ پایه و بدون رقابت خاصی به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز ۲۵ آذر ۱۴۰۲، طبق روال هر هفته، تالار صنعتی بورس کالا میزبان عرضه ۹۲ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۱ هزار و ۲۳۶ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده بود که نسبت به هفته قبل افزایش قیمت جزئی ۰/۳ درصدی و کاهش حجم ۹/۸ درصدی داشت اما در انتهای معاملات تمامی حجم عرضه شده با میزان تقاضای ۱۳۵ هزار و ۴۵۰ تن و میانگین نرخ پایه‌ای که حدود ۲ هزار و ۱۰۰ تومان معادل ۱۸/۷ درصد افزایش نسبت به نرخ پایه داشته به مبلغ ۱۳ هزار و ۳۳ تومان به فروش رفت. 

این مبلغ معامله شده نسبت به نرخ معامله شده هفته قبلِ این محصول حدود ۲ هزار و ۴۰۰ تومان معادل ۱/۷۷ درصد کاهش دارد. در مجموع نرخ پایه این محصول در معاملات امروز بین حدود ۱۳ تا ۲۱ درصد تغییر نرخ نسبت به قیمت پایه داشت که البته در یک مورد براساس نرخ پایه و بدون رقابت خاصی به فروش رفت.

حجم تقاضا برای این محصول نیز امروز حدود ۱/۴۷ برابر حجم عرضه شده بود. 

تصویر زیر جزئیات آمار معاملات محصولات آهن اسفنجی عرضه شده توسط ۸ شرکت در تالار صنعتی امروز را نشان می‌دهد:

رقابت تنگاتنگ «احیاء استیل فولاد» و «غدیر نی‌ریز» در معاملات آهن اسفنجی

طبق این نمودار بالاترین حجم عرضه شده، به مقدار ۲۵ هزار تن توسط توسعه آهن وفولاد گل گهر بوده که بالاترین حجم تقاضا به مقدار ۳۹ هزار و ۱۵۰ تن را به خود اختصاص داد. نرخ معامله شده محصولات این شرکت نیز در پی رقابت در گرفته برای آن ۲۰ درصد بالاتر از نرخ پایه و به مبلغ ۱۳ هزار و ۴۴۲ تومان به فروش رفت که رقابت تنگاتنگی نیز بر سر قیمت با محصول سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران داشت که در نهایت محصولات این شرکت کمی بالاتر به مبلغ ۱۳ هزار و ۴۷۱ تومان فروخته شد.

همچنین بالاترین نرخ معامله شده آهن اسفنجی در معاملات امروز مربوط به عرضه شرکت احیاء استیل فولاد بافت حدود ۲۱ درصد بالاتر از نرخ پایه به مبلغ ۱۳ هزار و ۵۹۲ تومان است که آن هم در رقابت قیمتی تنگاتنگی با فولاد غدیر نی ریز به مبلغ معامله شده ۱۳ هزار و ۴۸۵ تومان بود.

کمترین حجم عرضه شده محصول اهن اسفنجی امروز هم مربوط به عرضه آهن و فولاد ارفع به حجم ۳ هزار تن بود که با تقاضای ۳ هزار و ۳۰۰ تنی، تنها موردی بود که براساس نرخ پایه به فروش رفت.

انتهای خبر/ ف
 

کد خبر 8835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =