کد خبر 9631
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵

گزارش اختصاصی آهن نیوز از بازار آهن؛

بازار آهن افزایشی شد/ بازار شب عید در حال گرم شدن

بازار آهن افزایشی شد/ بازار شب عید در حال گرم شدن

بررسی‌های آهن‌نیوز از کف بازار آهن پس از ماه ها رکود از گرم شدن آهسته بازار شب عید خبر می‌دهد. هرچند این خرید بیشتر برای تامین موجودی انبار بهار سال آینده صورت گرفته و جنبه مصرفی ندارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، قیمت دلار در حالی امروز با روند افزایشی بازگشایی شد که با صعود ۵۰۰ تومانی بیشترین رشد قیمت را طی ۱۰ روز گذشته داشت و در حال حاضر با قیمت ۵۶ هزار و ۲۶۰ تومان در حال معامله است. 

طبق گفته معامله‌گران، از جمله دلایل رشد دلار در روزهای اخیر افزایش تقاضا در روزهای پایانی سال است. 

به هرحال با توجه به تاثیر مستقیم تغییرات قیمت دلار در نرخ انواع مقاطع فولادی در بازار آهن، این افزایش قیمت در بازار فولادی‌ها نیز باعث افزایش قیمت بیشتر مقاطع فولادی شد.

اما در این میان در بازار بورس کالا در معاملات روز گذشته که معامله برخی گریدهای تیرآهن و میلگرد کلاف و آلیاژی و شمش آلیاژی برقرار بود، با استقبال بالایی روبه رو نشد.

فقط محصولات آهن اسفنجی تقاضای بالایی با توجه به کاهش حجم عرضه نیز برای خود ثبت کرد و در مجموع بیش از ۵۰ درصد محصولات بدون مشتری بود. 

اما بررسی‌های آهن‌نیوز از کف بازار آهن پس از ماه ها رکود از گرم شدن آهسته بازار شب عید خبر می‌دهد. هرچند این خرید بیشتر برای تامین موجودی انبار بهار سال آینده صورت گرفته و جنبه مصرفی ندارد.

وضعیت معاملات در بازار آهن امروز

بررسی جو غالب در بازار آهن امروز حاکی از افزایش حداکثر در بیشتر مقاطع فولادی در بازار آهن و ثبات نرخ در برخی دیگر است، اما دیگر از کاهش قیمت خبری نیست. 

در بخش فروش میلگرد برخی کارخانه‌ها با ثبات قیمتی خصوصا تا اواسط روز همراه بودند اما افزایش قیمت ۵۰ الی ۵۰۰ تومانی نیز در برخی شرکت ها مشاهده شد.

به عنوان نمونه میلگرد سپهر ایرانیان با اعمال افزایش ۳۰۰ تومانی، قیمت سایز ۱۲ را ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرده و مابقی گریدها به دلیل نوسانات بازار اعلام نرخ نشدند. 
                   
نرخ روز تیرآهن نیز امروز در اکثر کارخانه‌ها با افزایش قیمت ۵۰ الی ۱۵۰ هزارتومانی در بخش شاخه‌ای همراه بود که ذوب آهن نیز افزایش بین ۱۰ الی ۳۵۰ هزار تومانی داشت اما کارخانه‌ ماهان در محصولات خود ثبات قیمت را اعمال کرد.

در همین حال در بخش کیلویی فروشی نیز تیرآهن ذوب آهن اصفهان با افزایش بین ۲۰۰ تا ۱۹۰۰ تومانی در برخی سایزها، قیمت خود را برای سایز ۱۴ با نرخ ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان و برای سایز ۲۰ با ۳۳ هزار و ۶۰۰ تومان اعلالم کرد. 

اما جو غالب بر انواع ورق سیاه  امروز با ثبات قیمتی همراه بود اما کارخانه فولاد مبارکه در برخی ضخامت‌ها افزایش قیمت ۳۰۰ الی ۱۰۰۰ تومانی را اعمال کرد و در کانال قیمتی ۴۳ تا ۴۶ هزار تومان برای ورق سیاه مبارکه در حال خرید و فروش است. 

ورق گالوانیزه، ورق روغنی و ورق رنگی در اکثر کارخانه‌ها با افزایش قیمت ۵۰۰ تومانی همراه بود که به ترتیب با میانگین قیمتی ۴۵ هزار تومان، ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان و ۵۴ هزار تومان معامله شد. 

پروفیل امروز در اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود اما کارخانه نیکان در محصولات خود افزایش قیمت ۱۰۰ تومانی را اعمال کرد و با قیمت میانگین ۳۸ هزار تومان فروش داشت. 

نبشی و ناودانی نیز امروز در اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود، اما برخی کارخانه‌ها نیز در محصولات خود افزایش قیمت ۴۰۰ الی ۵۰۰ تومانی را اعمال کردند و نبشی اصفهان با میانگین قیمتی ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان و ناودانی با میانگین نرخ ۲۸ هزار تومان بهفروش رفت. 

بیشتر بخوانید:

صادرات ورق، قیمت پروفیل را بالا برد/ افزایش ۴ هزار تومانی در ۳ ماه اخیر

ثبات در بازار ورق سیاه در پی افت تقاضا

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =