کد خبر 137
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

برق واحدهای صنعتی فولاد قطع شد

برق واحدهای صنعتی فولاد قطع شد

هفته گذشته، محدودیت‌های شدید مصرف برق شرکت‌های فولادی آغاز شد. محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی وزارت نیرو باعث شده فولاد مبارکه، مصرف برق خود را با کاهش ۶۰ درصدی به ۴۰ درصد دیماند مصرفی برساند.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز، هفته گذشته، محدودیت‌های شدید مصرف برق شرکت‌های فولادی آغاز شد. محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی وزارت نیرو باعث شده فولاد مبارکه مصرف برق خود را با کاهش ۶۰ درصدی به ۴۰ درصد دیماند مصرفی برساند. در حال حاضر از ۸ کوره قوس الکتریکی فولاد مبارکه تنها دو کوره فعال است و بخش نورد این شرکت اگرچه به تولید خود ادامه می‌دهد، اما در ادامه ممکن است با مشکل کمبود اسلب روبه‌رو شود.

همچنین از هفته گذشته برق واحد گندله‌سازی، واحد احیای مستقیم و واحد فولادسازی مجتمع فولاد خراسان قطع شده است و وزارت نیرو به‌صورت غیرکارشناسی تنها به اندازه ۱۶ درصد دیماند مصرفی این شرکت به آن برق تخصیص داده است. این محدودیت باعث شده در حال حاضر تنها واحد نورد فولاد خراسان فعال باشد. اطلاعات کسب شده توسط منابع آگاه همچنین حاکی از آن است که به دلیل کمبود برق، فعالیت واحد فولادسازی مجتمع جهان فولاد سیرجان نیز متوقف شده است. سایر کارخانه‌های فولاد کشور نیز با محدودیت‌ مصرف برق مواجه شده‌اند.

امین ابراهیمی، مدیرعامل فولاد خوزستان و عضو هیات مدیره انجمن فولاد در خصوص محدودیت‌های مصرف برق گفت: محدودیت‌های برقی فولاد خوزستان از ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ آغاز شده است و با توجه به تداوم محدودیت‌ها تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۱، پیش‌بینی می‌شود ۴۴۰ هزار تن تولید برنامه‌ریزی شده، معادل ۴۵ روز تولید از دست برود.

بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نیز در گفت‌وگویی اظهار کرد: در قالب محدودیت‌های اعمال‌شده توسط وزارت نیرو، در برخی موارد میزان برق تخصیص‌یافته حتی نمی‌تواند برای آماده‌به‌کار نگه‌داشتن خط تولید تا رسیدن به ساعات غیرپیک و افزایش برق تخصیص‌یافته به خط تولید مناسب باشد. مدیریت محدودیت‌های برق باید به استان‌ها واگذار شود تا این محدودیت‌ها بر اساس شرایط واحدهای تولیدی و تکنولوژی تولید آنها اعمال شود.

پایان پیام/ 

کد خبر 137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =